שיתוף
תגובות
משפט » הורשעו שני מחבלים נוספים שביצעו לינץ'
אחרי 10 חודשים
בית המשפט המחוזי הרשיע את מבצעי הלינץ' בשכונת שמעון הצדיק במהלך מבצע שומר החומות. עו"ד בלייכר: "המציאות כיום ברחובות ירושלים ממשיכה לייצר נסיונות רצח"
פרעות הערבים במבצע 'שומר החומות' | צילום: שאטרסטוק

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע אתמול (ב') את המחבלים עדנאן חרבאווי ואיברהים זעתרי אשר ביצעו את הלינץ' בשכונת שמעון הצדיק במהלך מצבע שומר החומות, באלי רוזן, תושב ירושלים אשר הגיע להתפלל בקבר שמעון הצדיק. השניים הורשעו בביצוע עבירה של מעשה טרור בכוונה חמורה, בהתאם לחוק המאבק בטרור, וכן בביצוע עבירה של התפרעות. בנוסף הורשעו השנים גם בעבירות של ביצוע חבלה במזיד כנגד רכבים.

הלינץ' הקשה התרחש במהלך מצבע שומר החומות בשכונת שמעון הצדיק בירושלים, כאשר רוזן חלף בדרכו חזרה מקבר שמעון הצדיק, כאשר עשרות פורעים ערבים התנפלו עליו והחלו להכות אותו בכל חלקי גופו. במשך דקות ארוכו הוכה הצעיר היהודי באמצעות אלות ואבנים, כאשר הפורעים מפלים בו את מכותיהם ואף מעלים זאת ברשתות החברתיות. רק לאחר דקות ארוכות חולץ רוזן ופונה כשהוא פצוע בכל חלקי גופו לבית החולים, עד היום משתקם רוזן מהלינץ' הקשה.

במהלך הדיונים, ליווה את רוזן עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, אשר סייע לו לעמוד על זכויותיו כנפגע עבירה. עו"ד בלייכר ברך על ההרשעה "טוב עשה בית המשפט כאשר הרשיע את המחבלים השפלים שניסו לרצוח יהודי לאור היום בשכונת שמעון הצדיק. המציאות כיום ברחובות ירושלים ממשיכה לייצר ניסיונות רצח לאור היום. כאשר ניסיון הרצח הזה היה עלול להיגמר אחרת לחלוטין, אילולי הגעה של ניידת משטרה לאזור ברגע האחרון. אנחנו נלווה את התיק ונדרוש מהפרקליטות ומבית המשפט לגזור על המחבלים את מלוא חומרת הדין, על מנת לוודא שמקרים כאלו לא יישנו", הוסיף עו"ד בלייכר.

בשל אירוע הלינץ' הוגשו כתבי אישום כנגד חמישה חשודים. בנוסף לשני החשודים שהורשעו עתה הורשעו זה מכבר בעבירות דומות שני מחבלים קטינים על ידי השופט אילן סלע.

השבוע ביום רביעי צפוי להתקיים דיון בבית המשפט העליון לגבי בקשתו של נאשם נוסף באירוע, מוחמד חלאף, לגבי דיון מחדש על מעצרו עד תום ההליכים. עו"ד בלייכר יחד עם נפגע הלינץ' צפויים להגיע לבית המשפט ולדרוש את הישארותו של המחבל במעצר עד תום הליכים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים