שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הורשע השוטר שרצח את ג'ורג' פלויד
רצח מדרגה שנייה
חבר המושבעים הרשיע פה אחד את דרק שובין שחנק למוות את הגבר השחור במיניאפוליס, כשלחץ עם ברכו על צווארו של פלויד במשך תשע דקות
תגיות:
ג'ורג' פלויד | צילום: Tverdokhlib, שאטרסטוק

בית המשפט במיניאפוליס הרשיע הלילה (בין שלישי לרביעי) ברצח את "השוטר החונק" דרק שובין, שהואשם בפרשת מותו של העצור השחור ג'ורג' פלויד. שובין הואשם ברצח מדרגה שנייה שלא בכוונה תחילה, ברצח מדרגה שלישית ובהריגה מדרגה שנייה. הוא הורשע בכל העבירות.

המשמעות של ההרשעה ברצח מדרגה שנייה היא שהמושבעים קבעו כי שובין היה מודע לכך שהוא גורם למותו של פלויד. העונש המירבי על האישומים שבהם הורשע שובין הוא 40 שנות מאסר, אך נראה שבית המשפט יסתפק ב-15 שנים. השופט הודיע כי בעוד שמונה שבועות יפורסם גזר הדין של שובין.

מיד בתום הקראת פסק הדין, הוצא צ'ובין מהאולם כשהוא אזוק. מחוץ לכתלי בית המשפט עמדו מאות אנשים שעם היוודע הכרעת השופטים החלו להריע ולקרוא בשמו של פלויד. גם בכיכר ג'ורג' פלויד שבמיניאפוליס, המקום בו מצא פלויד את מותו ונקרא על שמו, התאספו תושבים שהריעו וקראו קריאות שמחה.

במהלך המשפט, שהועבר בשידור ישיר, התביעה הציגה סרטוני וידיאו שתיעדו כיצד שאובין לחץ במשך 9:29 דקות עם ברכו על צווארו של פלויד שקרא "אין לי אוויר". כמו כן, הופיעו 38 עדי תביעה ב־11 ימים, שכללו בני משפחה, מומחים רפואיים ואנשי משטרה, בהם מפקדו של שאובין, שאמרו כי הוא הפעיל כוח מופרז.

מהומות בעקבות מות ג'ורג' פלויד | צילום: Micah Casella, שאטרסטוק

קית' אליסון, התובע הראשי של מדינת מינסוטה ומי שהוביל את התיק, שוחח עם התקשורת לאחר הדיון ואמר: "זה לא צדק, אלא הצעד הראשון בדרך להשגת צדק". בנוסף, הוא שיבח את עוברי האורח שדאגו לתעד את מעצרו של פלויד: "הם קיימו את חובתם האזרחית ואנו חבים להם תודה".

ההפגנות המאסיביות שבאו בעקבות פרסום הסרטון הזה הובילו לגל השחתה קשה נגד מוסדות פדראליים ונגד פסלים של אנשים שנחשבים בעלי רקע גזעני, וגם הוביל חברות מסחריות לשנות מיתוגים שנתפסים כבעלי אופי גזעני ופסול.

הכרעת הדין של המושבעים במינסוטה התפרסמה כשברקע החשש שכל החלטה, לכאן או לכאן, עלולה להצית מהומות חדשות. בתי עסק ומבני ציבור במיניאפוליס, העיר שבה מת פלויד תחת רגלו של השוטר ושבה מתנהל המשפט, החלו להתמגן מחשש לאירועי ביזה והרס כבר ימים ארוכים לפני הכרעת הדין.

אלפי חיילים של המשמר הלאומי הוצבו במיניאפוליס, העיר בה פלויד נרצח, ובאזור הוכרז מצב חירום. גם בוושינגטון הבירה הוצבו 250 חיילי המשמר הלאומי. גם במקומות נוספים, בהם שיקגו ולוס אנג'לס, מחלקות המשטרה נערכו מראש בכוחות מתוגברים.

משפטו של שובין נפתח לפני כחודש בבית המשפט במיניאפוליס. על פי התיעוד שנחשף מהתקרית בה נהרג פלויד, שובין הוא זה שלחץ בברכו על צווארו של פלויד והרג אותו בחניקה. בכתב האישום נגד שובין נטען כי השוטר הוזעק לחנות שבה על פי החשד פלויד שילם בעבור סיגריות באמצעות שטר מזוייף.

נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, פרסם הצהרה מיוחדת ובה טען שחבר המושבעים קיבל את ההחלטה הנכונה, אך הבהיר: "זהו צעד הכרחי בדרך לקדמה, אך זה לא מספיק. אנחנו לא יכולים לנוח. צדק אמיתי הוא הרבה מעבר לגזר דין אחד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים