שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הושמעה אזעקה: עשן היתמר מאחורי הקפיטול
בהלה בוושינגטון
שריפה שפרצה בסמוך לגבעת הקפיטול הקפיצה את מערך האבטחה. עובדי הממשל קיבלו הנחייה לתפוס מחסה עד לבירור נסיבות השריפה. התברר שהעשן עלה ממאהל של חסר בית
שריפה בקפיטול | צילום: מתוך טוויטר

עוצר הוטל לפני זמן קצר (שני) על אזור גבעת הקפיטול בוושינגטון לאחר שפרצה שריפה מתחת לגשר הסמוך לבניין הקפיטול. לפי דיווחים בארה"ב, מדובר בשריפה שפרצה, מסיבה לא ברורה, במאהל של חסר בית מתחת לגשר הסמוך לבניין הקפיטול ונמצאת כבר בשליטת כוחות הכיבוי.

בתיעודים שהגיעו מארה"ב נראה עשן מיתמר מאחורי גבעת הקפיטול כשבמקביל דווח על אזעקת חירום שהושמעה בקפיטול. כל עובדי הממשל בכלל הבניינים במתחם הקפיטול קיבלו הנחייה: "איום ביטחוני חיצוני. אין כניסה או יציאה, התרחקו מחלונות חיצוניים ודלתות. אם אתם בחוץ, חפשו מחסה".

לאחר זמן קצר הוסר העוצר וארגון השירות החשאי שאחראי, בין היתר, על אבטחת הנשיא מסר עדכון מרגיע: "אין איום על הציבור". זאת לאור הבהלה שהדיווחים גרמו בעולם, בעקבות ההסתערות על הקפיטול לפני שבועיים.

בתוך כך, ה-FBI מזהיר מפני הפגנות צפויות בימים הקרובים עד להשבעתו של ג'ו ביידן ב-50 המדינות של ארה"ב ובמיוחד בוושינגטון. הארגון טוען כי יש לו אינדיקציות לכך שגם מפגינים חמושים מתכננים לצאת להפגנות.

בנוסף לכך, מספר מושלים במדינות ארה"ב הגבירו את מערך האבטחה סביב מבני הממשל שתחת אחריותם והביאו חיילים מהמשמר הלאומי לעזרה. חלקם גם קראו לסגור לחלוטין את שטחי מבני הממשל.

לאזור הקפיטול עצמו נשלחו בימים האחרונים מעל 25,000 חיילים מהמשמר הלאומי כדי לאבטח את טקס ההשבעה של ביידן, בצל החששות המודיעיניות על ניסיונות של ארגונים קיצוניים להפריע לטקס שייערך בעוד יומיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים