שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » הושפל במעצר ובחקירה ויפוצה בעשרות אלפי ₪
מחיר להתעמרות
ביהמ"ש קבע פיצויים לצעיר שנעצר והובל לחקירה ולמעצר בעודו אזוק בניגוד לדין ובוצע עליו חיפוש פולשני תוך הפרת זכויותיו, פרקליטו: "הפסיקה – חשבון נפש של המשטרה"
מעצר. אזיקים. אילוסטרציה | צילום: FOTOKITA, שאטרסטוק

משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר יפצו קטין בסכום של 19 אלף ש"ח, מאחר ובמהלך מעצרו הופרו זכויותיו.

פסק הדין התקבל בפשרה בגין בתביעה שהוגשה לבימ"ש השלום בירושלים כנגד שורה של הפרות זכויות של הקטין בידי שוטרים מימ"ר ש"י וסוהרים משרות בתי הסוהר. על פי כתב התביעה, מלבד שמעצרו של הקטין היה מעצר שווא, הוא הובל בפומבי בעודו אזוק ע"י אנשי משטרה ושב"ס וזאת בניגוד לדין ולנוהל. בנוסף, הקטין עבר חיפושים בערום חלקי ומלא ע"י המשטרה ואנשי שב"ס, וכל זאת בלא צורך בניגוד לדין, לנוהל ולפסיקה.

התביעה הוגשה באשר למעצר של הקטין בשל טענה כי הפר צו הגבלה מנהלי. הצו שניתן לקטין בשנת 2016 כלל הרחקה משטחי יו"ש למשך שלושה חודשים ודרישה מהקטין לתת כתובת מגורים בה ישהה בזמן הצו, הוא נאלץ לנדוד מבית לבית ולישון באוהלים זאת לאחר שאנשים שהסכימו לארח אותו בביתם הוטרדו בשעות הקטנות של הלילה על ידי שוטרים שבאו לביקורת מידי לילה. לבסוף עבר הנער לגור באוהל יחד עם הוריו אשר נדדו אל מול ביתו של חותם הצו בבית וגן.

לטענת באי כח הקטין, הוא לא מצא כתובת מגורים אחרת לשהות בה, דבר שהוביל למאבק משפטי אשר בסופו הוא נעצר.

נגד הקטין הוגש כתב אישום, אך בימ"ש השלום בפ"ת זיכה אותו וקבע כי לא עבר כל עבירה.

בכתב התביעה בו הוצגה ההשפלה שעבר הקטין נכתב בין השאר, כי הוא הובל ברחוב אזוק לעיני העוברים ושבים, וכך הובל גם במסדרונות בית המשפט – דבר שברור מאליו כי גרם להשפלה רבה ומיותרת". עוד צוין, כי "הקטין נחקר בעודו אזוק ברגליו ללא סיבה הגיונית נראית לעין".

"בכניסתו לכלא ערכו אנשי שב"ס חיפוש חזותי פולשני תוך פגיעה בפרטיותו, כאשר הקטין מחה על כך אמר לו אחד הסוהרים: 'אם אתה מתנגד אני אעשה לך בכוח!'". בנוסף, נכתב כי גם ביציאה מבית המעצר נערך לקטין חיפוש פולשני ללא כל עילה, כך גם כאשר נלקח לדיון בנוגע להארכת מעצרו נערך על הקטין בדיקה שכזו.

באשר למעצר השווא, בכתב התביעה תואר כי הקטין נעצר בעת שהיה בדרכו לדיון בבית המשפט, וזאת על אף שהקטין פעל בהתאם להוראות השופט ושלח בערב שלפני המעצר, פקס המעדכן באיזה כתובת ישהה לצורך מעצר הבית הלילי, שוטרי התחנה לא איישו את עמדת הפקס ובשל תקלה טכנית נוספת החליטו לעצור את הקטין בעילת הפרת הוראה חוקית, וזאת "מבלי לבדוק את העניין לעומק מול בזק… ומבלי להזמין את התובע טלפונית לחקירה כנהוג".

עו"ד בלייכר מ'חוננו' שייצג את הקטין מסר, כי "פסיקת הפיצויים דורשת חשבון נפש של המשטרה ושאר הרשויות שעסוקות באכיפה כלפי בני נוער אידאליסטים שפועלים מתוך אהבת העם והארץ. גם אם לדעת הרשויות דרושה אכיפה כנגד אותם נערים עליהם לעשות זאת ביחס של כבוד ובהגינות. אני מקווה שהסכום שישולם ייתן מעט פיצוי על ההתעמרות הרבה שנעשתה כלפיי התובע בהיותו קטין בן 15 שנים בלבד. ברוך ה' התובע היום בעל משפחה וממשיך לדבוק ביישוב הארץ ואין ספק שהפיצוי ישמש לשם מטרות טובות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים