שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » הושק מרכז שיקומי פסיכולוגי למחלימי קורונה
פוסט קורונה
המרכז הרפואי ברזילי השיק תכנית שיקומית חדשה וייחודית, עבור מחלימי קורונה שחווים תגובות רגשיות, קשיי שינה, הימנעויות או ירידה קוגניטיבית • כך זה יעבוד
המרכז השיקומי למחלימי הקורונה | צילום: מורן ניסים, דוברות ברזילי

לחולי קורונה ישנם תופעות המורגשות ברמה המידית, כמו חום או שיעול, אך ישנה תופעה המוגדרת כ'לונג קורונה' (long corona) שבה חולי קורונה רבים מעידים כי תופעות לוואי של הנגיף מלוות אותם אף כמה חודשים אחרי "ההחלמה", כאשר הם סובלים לעיתים מעייפות, חוסר ריכוז, קשיי שינה, איבוד חוש הטעם והריח לסירוגין ואף מקשיים נפשיים ופסיכולוגים.

המרכז הרפואי ברזילי הודיע הבוקר כי הוא השיק תכנית שיקומית חדשה וייחודית, עבור מחלימי קורונה שחווים תגובות רגשיות, קשיי שינה, הימנעויות או ירידה קוגניטיבית.

השירות ניתן כחלק משיקום רב תחומי – פיזי, רגשי ותפקודי – במסגרת אשפוז יום שיקומי.

פרופ' יניב שרר, מנהל המרכז הרפואי ברזילי, מסר כי "אנו עדים לכך שרבים מהמחלימים מקורונה שעברו אשפוז 'לא שבים לעצמם' מבחינה רגשית ותפקודית. התכנית השיקומית החדשה שלנו מיועדת למטופלים עם קשיי תפקוד שעברו חוויה רגשית בעקבות תחלואה בקורונה וזקוקים לעיבוד רגשי מקצועי".

המסלול השיקומי הייחודי מיועד למחלימי קורונה (בתום השלב הפעיל של המחלה) שחווים חרדות, הימנעויות, תסמינים דמויי פוסט טראומה, ירידה קוגניטיבית, קשיי שינה, או סימפטומים נפשיים נוספים. המסלול כולל תמיכה פסיכולוגית מקצועית – על ידי אור אביב, מומחה בפסיכולוגיה שיקומית, המשתלבת בתכנית מותאמת אישית, שכוללת הערכה תפקודית, התערבות רפואית, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, ליווי סוציאלי, יעוץ תזונתי, שיקום ריאתי והידרותרפיה.

התאמת הטיפול הפרטני מתבצעת על ידי הצוות הרב מקצועי במערך השיקום, בניהול ד"ר אורנה רחמים – מנהלת אשפוז יום שיקומי, ובשילוב מכון ריאות, בניהולו של ד"ר אמיר בר שי.

לדברי ד"ר אורנה רחמים, מנהלת אשפוז יום שיקומי, "שיקום נכון ומותאם יכול מאוד לסייע למחלימים מקורונה לחזור לתפקוד מלא ומהיר. התכנית השיקומית החדשה שלנו נבנית בהתאמה אישית למטופלים, היא כוללת את כל ההיבטים הטיפוליים השיקומיים, בסביבה שיקומית מתקדמת, מצוידת ונעימה, והיא נותנת מענה למגוון רחב של פגיעות תפקודיות".

שיקום פסיכולוגי למחלימי הקורונה | צילום: מורן ניסים, צילום רפואי, דוברות ברזילי
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים