שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » הותמ"ל הפקידה תוכנית התחדשות עירונית ביהוד
1,150 יח"ד
התכנית כוללת הקמת שלושה מתחמי מגורים בהם 1,150 יחידות דיור שייבנו ב-14 מבנים של 9-17 קומות. מתוך כלל יחידות דיור, 230 יוקצו עבור דירות קטנות במבני המגורים
אתר בניה | צילום: ESB Professional, שאטרסטוק

הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), החליטה להפקיד תוכנית להתחדשות עירונית בעיר יהוד.
התוכנית הינה על שטח של 35 דונם, והיא ממוקמת ברחובות קדושי מצרים, ביאקובסקי והרצל.

התוכנית, המקודמת על ידי קבוצת "כתב" בשיתוף עיריית יהוד, כוללת הקמת שלושה מתחמי מגורים בהם 1,150 יחידות דיור שייבנו ב-14 מבנים של 9-17 קומות. מתוך כלל יחידות דיור, 230 יוקצו עבור דירות קטנות. במבני המגורים, ישולבו שטחי מסחר ומבני ציבור בקומות הקרקע, ובלב כל מתחם תוקם גינה ציבורית לרווחת הציבור ולשימוש גני הילדים הסמוכים.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת את שדרוג המרחב הציבורי: הרחבת רחובות, יצירת מדרכות רחבות מלוות בנטיעת עצים ליצירת רצף צל, הקמת שבילי הולכי הרגל ושבילי אופניים. כמו כן, במסגרת התוכנית יוקצה שטח לטובת הרחבה לבית ספר יסודי הסמוך לרחוב הרצל.

כיום מצויים במתחמים אלו 15 מבנים במצב תחזוקתי ירוד בני 3-5 קומות בהם 330 יחידות דיור.

לצורך מימוש הפרויקט, ולאור מגבלת הגובה החלה עליו (בשל הסמיכות לנתב"ג), התוכנית נדרשת לקרקע משלימה. רשות מקרקעי ישראל מכירה בחשיבות הפרויקט והמענה לנושא זה יינתן על ידה בשיתוף עם עיריית יהוד.

יו"ר מטה התכנון הלאומי ויו"ר הותמ"ל, שלומי הייזלר: "הוותמ"ל פועל באחריות ובמהירות כדי לתת מענה ללב העיר של יהוד בדגש על מבנים במצב ירוד המשוועים להתחדשות. מדובר בתוכנית שמציעה תכנון עירוני עדכני שיחזק את העירוניות וישדרג את המרחב הציבורי".

מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית פועלת ליצירת תיאום ושותפות בין השוק הפרטי, השלטון המקומי והגופים הממשלתיים. התוכנית שאושרה ביהוד היא פרי מאמץ משותף של כל המעורבים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים