שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » זוכה פרס ישראל קרא לימין 'עדר של בהמות'
ממשלת השינוי
קוטלר לא חזר בו מהאמירה ואמר לאחר הזכיה כי לו היה מדובר בממשלה הקודמת, הוא לא היה מקבל את הפרס. לדבריו, מדובר בהחלטה נבונה של הוועדה
עודד קוטלר | צילום: צילום מסך מתוך הטוויטר

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, הודיעה אמש (חמישי) לשחקן עודד קוטלר על החלטת הוועדה להעניק לו את פרס ישראל בתחום התיאטרון והמחול. ההחלטה עוררה סערה בקרב מחנה הימין, זאת בעקבות האמירה הידועה של קוטלר על בוחרי הליכוד: "עדר של בהמות מלחכות קש וגבב".

קוטלר לא חזר בו מהאמירה ואמר לאחר הזכיה כי לו היה מדובר בממשלה הקודמת, הוא לא היה מקבל את הפרס. לדבריו, מדובר בהחלטה נבונה של הוועדה שלא נתנה לשיקולים פוליטים להכריע.

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: "בישרתי לפני מספר דקות לעודד קוטלר על החלטת הוועדה להעניק לו את פרס ישראל בתחום התיאטרון והמחול לשנת תשפ״ב. הודיתי לעודד על פועלו הרב בתיאטרון לאורך השנים כשחקן, במאי, מחזאי ומנהל אומנותי ועל תרומתו הגדולה להתפתחותה של המחזאות הישראלית".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "בושה שזה החינוך והדוגמה שבחרה מדינת ישראל להעניק פרס. מדובר בפרס לחתן השנאה בתחום התיאטרון והמחול. קוטלר הכפיש בשנאתו התהומית את הימין בישראל, אותו כינה "עדר של בהמות מלחכות קש וגבב". מי שהחליט להעניק את הפרס לגזען שונא ישראל, הוא שותף לפשע השנאה של החלאה האנטי ציונית".

שרת התרבות והספורט לשעבר, ח"כ מירי רגב: "פרס לעודד קוטלר משמעו מתן פרס לפילוג ישראל. הענקת פרס ישראל לעודד קוטלר אינה אלא יריקה בפרצופם של מרבית אזרחי ישראל. האיש אשר קרא לנו עדר של בהמות מלחכות קש וגבב, המייצג יהירות, התנשאות ושיסוי, אינו יכול להתהדר בפרס ישראל. בושה".

ח"כ גבי לסקי ממרצ: "עודד קוטלר הוא שחקן ובמאי מהמוכשרים שיש בישראל, בין היתר, ניהל את פסטיבל ישראל והקים את הפסטיבל לתיאטרון אחר בעכו. טוב שהוחלט להעניק לו את פרס ישראל וטוב שמי שממשיכה לירוק בפרצופה של התרבות הישראלית, לא מחליטה למי מגיע פרס ישראל בתחום התיאטרון והמחול".

ח"כ ישראל כץ: "פרס ישראל לבהמה הזה, שמכנה 30 מנדטים של בוחרי ליכוד בשם עדר בהמות? אתם השתגעתם?"

ח"כ קטי שטרית: "שחקנים שמחזיקים בדעות ימין והיו מתבטאים כלפי שמאלנים כפי שהתבטא עודד קוטלר כלפי מצביעי הליכוד, לא היו מקבלים פרס ישראל לעולם. אבל בואו נתחיל מזה שיהיה להם אומץ להתבטא מבלי שיחרימו אותם ומשם נתקדם".

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן: "מה אם עודד קוטלר היה עודד אלקסלסי? ומה אם הוא היה אומר לקהל הנלהב – השמאלנים הם עדר חזירים זוללי שפנים? גם אז שאשא ביטון הייתה מבשרת לו בהתרגשות שהוא זכה בפרס ישראל? הלו רגע – 30 המנדטים שהוא קילל הם לא חלק מישראל? למה מותר לומר עלינו הכל ולצאת מזה בשלום? למה? אסור לנו לשתוק".

מתן פלג יו"ר תנועת אם תרצו: "החיזיון הזה, של אליטה פוסט ציונית המעניקה לעצמה פרסים חסרי משמעות בעת שקיעתה, כל כך גרוטסקי ומעורר רחמים, שלא ניתן לעשות דבר אלא למחוא כפיים ולהתענג על ירידתה לתהום הנשיה. דבר ולו חצי דבר, תרמו אותם אנשי קולנוע נפוחים לתרבות ישראל המתחדשת בארץ ישראל ולכן כמו קצף על המים אף אחד לא יזכור אותם או את יצירתיהם. שקיעה מהנה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים