שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » משרד הבריאות דורש החמרה בהגבלות הקורונה
בדרך לסגר מלא
שר הבריאות: "מדינת ישראל נמצאת בהתפרצות קשה יותר ממה שהיה בספטמבר" ומזהיר, כי "לא יהיה מנוס למעבר להידוק הסגר שהחל בשבוע שעבר".
יולי אדלשטיין | צילום: באדיבות המצלם

על רקע הזינוק בתחלואה והעלייה במספר חולי הקורונה המאושפזים במצב קשה, מבהיר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי מדינת ישראל נמצאת ב"התפרצות קשה יותר ממה שהיה בספטמבר" ומזהיר, כי "לא יהיה מנוס למעבר להידוק הסגר שהחל בשבוע שעבר"..

שר הבריאות שהביע דאגה לנוכח נתוני התחלואה הגבוהים שפורסמו הבוקר אל מול היותה של ישראל המדינה מספר אחת בעולם בחיסונים הינתנים לאזרחיה, המליץ את המצב בו נמצאת מדינת ישראל ל- 2 מכוניות: מכונית החיסונים ומכונית הנגיף המקיימים בניהם תחרות.

"לא יהיה מנוס מהחמרת ההגבלות, אנחנו נבוא עם דרישה לסגר מלא לפרק זמן של שבועיים. צריך לתת לתחלואה הזאת מכה אחת חזקה וביחד לצאת לדרך חדשה", אמר אדלשטיין בביקור במרפאה ב'נצרת'.

בהתייחס להצלחת מבצע החיסונים אמר, כי "בתוך פרק זמן של חודשיים-שלושה נוכל לחסן את כל האוכלוסיה שיכולה. אני מעריך שעד סוף מרץ, תחילת אפריל רוב מי שירצה להתחסן יוכל להתחסן ואז נוכל להגיע לפתיחה רחבה במשק ובתרבות. נחיה בשגרה כמו שאנחנו כל כל מתגעגעים".

עוד התייחס אדלשטיין בדבריו להאטה הצפויה בחלוקת החיסונים לנוכח ההיערכות לקראת תחילת חלוקת 'המנה השניה' של החיסון של חברת 'פייזר' שעל פי ההנחיות, נדרשים לקבל אותה לאחר שבועיים מאז החיסון הראשון.

אדלשטיין התייחס לביקורת מצד גורמים שונים על 'הפקרת' אוכלוסיות שונות שקבלת החיסון שלהם נדחתה ואמר, כי "במדינת ישראל לא תהיה מדיניות של חיסון אחד. אנחנו מחסנים אוכלוסיה בסיכון. החיסון המלא מגיע אחרי 2 מנות. לא נעשה חצי עבודה. העמדה החד משמעית של מערכת הבריאות היא שתי זריקות. כל מי שקיבל תור לזריקה השניה יבוא ויקבל אותה".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר התייחס לדבריו של שר הבריאות בדבר הצורך בהטלת סגר מלא ואמר, כי "בקשת שר הבריאות מהממשלה להצביע על סגר מלא לשבועיים, היא מהלך חשוב ונכון שיכול להחזיר את ישראל לשגרה מלאה".

לדברי ח"כ זוהר, "אם בקשתו תתקבל, נוכל להיות הראשונים בעולם שפותחים את הכלכלה ויש לכך חשיבות גדולה – יחד עם פיצוי כספי הולם ומשמעותי לעסקים, הסגר יהווה מהלך מושלם ויעיל. כל מי שיתנגד לכך, פופוליסט".

יצוין, כי בסוף השבוע העלה נתניהו לראשונה את הצורך בהידוק הסגר ובכוונתו להעלות את ההצעה בקבינו הקורונה הקרוב. נתניהו שואף לסגר מהודק וקצר שיימשך בין שבוע לעשרה ימים.

סלע המחלוקת כרגע בין רה"מ ליו"ר 'כחול לבן' בני גנץ נעוץ בשאלת המשך לימוד כיתות הלימוד בבתי הספר. בעוד נתניהו חותר לסגר שיכלול גם את סגירת בתי הספר, ב'כחול לבן' מבקשים לבחון את הנושא ולהיוועץ בגורמים מקצועיים נוספים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים