שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "החובבנות של לפיד תכתיר את נתניהו"
גורמים בשמאל
המגעים לממשלת שמאל אנטי דתית: מחלוקות רבות כבר נפתרו, אך בזמן שבגוש לפיד מתעקשים שיו"ר הכנסת יהיה מאיר כהן, בגוש בנט-סער מתעקשים על אלקין
זאב אלקין ויאיר לפיד | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

גורמים המעורבים במשא ומתן בשמאל חלוקים על אי-הסכמות מהותיות בין הצדדים, ומלבדן טוענים כי יש בעיקר שלומיאליות בניהול המשא ומתן להקמת ממשלה – כך דיווח יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'.

לדבריהם, לפיד מתעקש על ממשלה של 20-18 שרים, ובנט וסער דורשים חלוקה לפי מפתח שרים גדול יותר שיכול להגיע גם ל-28-27 שרים והנושא תקוע ולא מתקדם. בנט מעוניין לסיים את ענייני המשא ומתן עד יום רביעי, אך גם כאן נראית אי-התקדמות. למרות לחץ הזמנים עד כה, טוענים גורמים המעורים במתרחש כי אין נייר כתוב ומסודר בין הצדדים.

על פי אותם גורמים, "לפיד מנהל את המשא ומתן כשיועצים שלו בארה"ב, ופתאום באמצע פגישה הוא יכול להפסיק ולצאת לעשות אליהם טלפון. יש הרבה דברים לא ברורים בעניינים חוקיים. זה יוצר המון שגיאות". לדבריהם, "קצב ניהול המשא ומתן איטי מאוד. לקח לו זמן להפנים שהוא לא יכול להרכיב ממשלה, עד שהוא הבין שהוא חייב לתת לבנט את ראשות הממשלה".

עוד טוענים כי "לפיד לא מבין שבנט וסער רואים בו פלטפורמה ולא יותר מזה, הם לא מתחייבים לו. תראה מה קרה עם מרב מיכאלי. הוא לקח אותה כמובן מאליו ועכשיו יש משבר גדול. חוץ מהממשלה הצרה שהוא מדבר עליה, אילו עוד דברים לפיד שם על השולחן שחשובים ליש עתיד מבחינה אידיאולוגית?" לטענתם, "החובבנות של לפיד תכתיר את ביבי לראש ממשלה. הוא זה שימנע הקמת ממשלה עם בנט".

מלשכתו של יאיר לפיד מסרו בתגובה: "גורמים המקורבים למו"מ מטעם יש עתיד דוחים את הטענות. לפיד וצוות המו"מ פועלים מיום אחרי הבחירות בנחישות לקידום ממשלת אחדות ישראלית. גם מארה"ב ניהל לפיד שיחות של מו"מ, וצוות המו"מ מתכנס סביב השעון".

ב'ווינט' דווח כי מחלוקות רבות בין בנט ללפיד כבר נפתרו, אך אחת המחלוקות המרכזיות היא שאלת יו"ר הכנסת, במקרה שתוקם ממשלה. ביש עתיד מתעקשים לקבל את התפקיד עבור ח"כ מאיר כהן, שאמור היה להתמנות לתפקיד עוד לפי ההסכם המקורי עם כחול לבן.

את התפקיד מנגד מבקש גם השר לשעבר זאב אלקין מתקווה חדשה, והמחלוקת טרם נפתרה לפי שעה. חילוקי דעות התפתחו גם סביב תיק העלייה והקליטה, שאותו דורשת ישראל ביתנו להחזיר לידיה, בשעה שכחול לבן מתעקשת עליו גם כן.

עוד דיווחה מורן אזולאי כי בדיונים הנוגעים להרכבת הממשלה שבראשה יעמדו בנט ואחריו לפיד עלה שמה של יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי כמועמדת לתיק הפנים. עם זאת, בגוש בנט-סער עדיין מנהלים מאבק על התיק במטרה להשאיר אותו בגוש הימני של הממשלה. התיק מיועד, כך נראה, לשנייה ברשימתו של בנט – איילת שקד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים