שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » החוק לביטול אזרחותו של מחבל הרש"פ נפל
ממשלת עבאס
נדחה בטרומית: ביטול אזרחותו של אזרח שמקבל תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור מהרשות הפלשתינית. נתניהו: "אם עבאס הוא ראש הממשלה בפועל, מה התפקיד של בנט?"
ח״כ אבי דיכטר | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ
נתניהו: "אם מנסור עבאס הוא ראש הממשלה בפועל, מה התפקיד של בנט?" |
צילום: הליכוד

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק לביטול אזרחותו או תושבותו של פעיל טרור שמקבל תגמול עבור ביצוע מעשה הטרור של חבר הכנסת אבי דיכטר אליה הוצמדה הצעה של חברת הכנסת אורית סטרוק. 50 תמכו בהצעה מול 63 שהתנגדו.

החוק הציע לקבוע כי אזרח ישראלי או בעל רישיון לישיבת קבע בישראל, שנדון למאסר בפועל בעקבות הרשעה בביצוע מעשה טרור והוכח שהוא מקבל תגמול בעד מעשה הטרור מהרשות הפלסטינית או מטעמה, יאבד את אזרחותו או את זכותו לישיבת קבע בישראל. מעמדו יבוטל על ידי שר הפנים, בכפוף למתן זכות טיעון. אזרח או תושב שבוטל מעמדו בהתאם לחוק, ישוחרר מהכלא לאחר ריצוי עונשו ישירות לתחומי הרשות הפלסטינית.

בדברי ההסבר נכתב: "אנשים רבים שמחזיקים באזרחות או תושבות ישראלית מקבלים בימים אלה ממש, משכורות חודשיות מאת הרשות הפלסטינית כשכר ותגמול בעד ביצוע מעשי טרור. משכורות אלה עולות בהדרגה עם ותק האנשים בכלא. כך למשל, רוצחי החייל אברהם ברומברג ז"ל בשנת 1980, מקבלים מהרש"פ משכורת חודשית בסך 12,000 ₪ כל אחד".

"על פי חישובי מכון 'מבט לתקשורת פלסטינית', עד סוף חודש אוקטובר 2020 שילמה הרש"פ לרוצחים סכומים מצטברים של 3,608,400 שקלים חדשים, רק בשל כך שרצחו חייל צה"ל. ארבעת רוצחי החייל משה תמם ז"ל, זוכים גם הם למשכורות חודשיות דומות מאת הרש"פ. רוצחים אלו, על פי חוקי הרש"פ, זכאים להמשיך ולקבל משכורת מאת הרש"פ גם לאחר תום ריצוי עונשם ושחרורם מהכלא".

"אין זה עולה על הדעת, שאזרחי ותושבי ישראל שלא רק שבגדו במדינה ובחברה הישראלית, אלא אף הסכימו לקבל תשלום מאת הרש"פ כשכר בעד ביצוע מעשה הטרור וממשיכים ליהנות ממנו, ימשיכו להחזיק באזרחות או תושבות ישראלית".

"שלילת אזרחות או תושבות מידי אדם אינה עניין של מה בכך. על כן ההצעה הנוכחית נותנת משקל מכריע בשיקולי שר הפנים למעשיו של אותו אדם. אם הוא הסכים לקבל שכר בעד ביצוע מעשה טרור, קרי מעשה בגידה, יישלל מעמדו בבחינת "רוצה אני"".

אבי דיכטר אמר במליאת הכנסת כי "חייב להיות חוק שאומר אתה לא יכול להיות עם רגל אחת כספית ברמה מה ועם רגל אחת אזרחית בירושלים, זה לא יקרה".

שרת הפנים איילת שקד השיבה: "אלה אכן הצעות טובות שיש בהם הרבה היגיון שגם אני חתומה עליהם ולכן דיברנו עם המציעים אם הם רוצים לשבת עם משרדי הממשלה, בעיקר משרד המשפטים ומשרד הפנים, ולנסות להגיע לסיכומים, ואם נגיע לסיכומים נתמוך בהצעה".

המציעים הסכימו לדחייה של שבועיים ומשלא הובהר שיושגו סיכומים תוך שבועיים החליטו להעלות את ההצעה להצבעה, וכאמור היא נדחתה.

ח״כ אורית סטרוק טוענת כי סיכמה עם שרת הפנים איילת שקד לדחות את החוק בהסכמה בשבועיים וכאשר במקביל תבדק האפשרות לקידום החוק ע"י שרת הפנים תוך הידברות עם יוזמי החוק מהאופוזיציה. החוק נפל למרות שבמליאת הכנסת הצההירה השרה שקד הצהירה שמדוסר בחוק ראוי ושהיא תומכת עקרונית בחוק שלילת אזרחות מחבלים של דיכטר וסטרוק, עליו היא אף חתמה לפני התמנותה לשרה.

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק: "צר לי ששרת הפנים, שחתמה בעצמה על החוק הזה, ומבינה שחייבים לקדם אותו, כי כל החלטה אחרת משמעותה להגיש למחבלים את הלחי השניה – חזרה בה ברגע האחרון. אנחנו הסכמנו לתת לממשלה הזדמנות קצרת-טווח, לקדם את הנושא מתוך שיח אתנו. אבל לא יכולנו להסכים לדחות את ההצבעה ללא הגדרת זמן קצוב, כך סוכם מראש במגעים בינינו. לצערי, החוק שלנו נפל בקולות חברי הקואליציה, משום שהם משועבדים למפלגה האיסלאמית. אבל אם הממשלה, שדחתה היום את ידנו המושטת, וירקה בפרצופן של המשפחות השכולות, תחליט שהיא מעוניינת באמת לקדם חוק דומה – בידה האפשרות לעשות כן".

ח״כ אבי דיכטר מסר: ״אללי בידפע אל מאליה, ביעטי כמאן אל הוויה״. מי שמשלם שכר למחבל, הוא גם יעניק לו אזרחות. לו היתה ועדת השרים שדנה בחוק ביום ראשון, מחליטה לדון בהצעת החוק שלי בעוד שבועיים, הייתי מקבל זאת בהבנה. משדחו הדיון ב 4 חודשים (!), החלטנו להביא היום את החוק להצבעה במליאה.
בניגוד לאלו שחושבים שהצבעה זו דומה להארכה של הוראת בשעה בשנה (חוק האזרחות), חשוב להדגיש ששונתה להצעת אמון בממשלה ברגע האחרון ולכן האופוזיציה הצביעה נגדה. בעניינו, דובר על הצבעה הקובעת שלילת אזרחות ממחבלים ישראלים המקבלים משכורת מהרשות הפלסטינית ללא טריקים וללא שטיקים, חוק נטו. הממשלה הוכיחה היום שהיא שבויה של המפלגות הערביות ובכך נצטרך לטפל בה (כממשלה שנפלה בשבי). לא נרפה! החוק הזה עבור יעבור!״

מפורום בוחרים בחיים נמסר: "לאורך כל הדרך הזהרנו כי חבירה לרעמ היא סכנה לביטחון ישראל והיום זה הוכח. אין לנו הרבה מילים להגיד לחברי הכנסת שהבטיחו לנו וחתמו לנו על החוק חוץ מ"תתביישו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים