שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » החוק שהפך ל'ערובה' של גנץ להשלמת הקדנציה
גיוס בני הישיבות
שר הביטחון הודיע כי משרדו יבקש מבג"ץ ארכה נוספת להשלמת חקיקת חוק הגיוס • נתניהו מסתפק בדד ליין קצר יותר • החרדים חוששים מתרגיל פוליטי מצד גנץ
חיילים חרדים לומדים בצבא | צילום: דובר צה"ל

בפתח דיון שהתקיים בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, החזיר לפתע שר הביטחון בני גנץ ללא כל התראה מוקדמת את נושא 'חוק הגיוס' לשיח הציבורי, כשרמז כי אם הממשלה לא תחזיק מעמד ואיומי הבחירות יתממשו, חוק הגיוס במתכונת עליו הוסכם במסגרת המו"מ הקואליציוני ובהסכמת החרדים, לא ייצא אל הפועל – תןך שהוא רומז לחרדים כי "חבל לפספס את ההזדמנות".

"הקמתי צוות מקצועי שפועל בעניין, ונמשיך לפתח את זה ברמה המקצועית ברמה הביטחונית", אמר גנץ בדיון. "אני מקווה שנעביר את חוק הגיוס כפי שהסכמנו עליו עם השותפים הקואליציוניים. אם לא תהיה כנסת ולא תהיה ממשלה לא יהיה גם חוק גיוס. חבל לפספס את ההזדמנות שלפנינו".

גנץ הודיע כי יפנה לבג"צ על מנת לבקש ארכה של ארבעה חודשים בדד-ליין שהעניק ביהמ"ש לחקיקת החוק. יצוין כי ההחלטה של גנץ לבקש ארכה מבית המשפט התקבלה בתיאום עם המפלגות החרדיות.

במערכת הפוליטית לא הופתעו, לאחר שבניגוד לעמדת שר הביטחון הודיע ראש הממשלה לפרקליטות כי הוא מסתפק בדחייה של שבועיים בלבד לחקיקת החוק. שכן לאורך השבועיים האחרונים צופה נתניהו ומביט בדאגה אחר ההתקרבות המדאיגה מבחינתו של החרדים וגנץ על רקע הזעם ברחוב החרדי נגדו. מבחינת נתניהו, התעקשות להעברת החוק בהקדם יאתגר את היחסים המתהווים בין החרדים ל'כחול לבן'.

בתגובה לדברים האשים בכיר חרדי בשיחה עם 'כיכר השבת', כי "מצד אחד גנץ נפגש עם ראשי רשויות בערים החרדיות ומסייע תקציבית במאבק בקורונה ומשדר מסר של התקרבות לחרדים אך בידו השנייה הוא מחזיק בחוק החשוב ביותר לחרדים 'חוק הגיוס' כבן ערובה, כדי לוודא שהממשלה תחזיק מעמד בשלושה חודשים הקרובים בהתאם לסיכום עם הליכוד, ולכן הוא מבקש מבג"צ אורכה של ארבעה חודשים, לראות = בדצמבר איך החרדים ינהגו במצב שנגיע שוב למשבר פוליטי".

בכירים ב'כחול לבן' נשמעו השבוע כמי שהשלימו עם העברת החוק, על אף התחייבות המפלגה במהלך הקמפיין המשותף עם 'יש עתיד' בעד גיוס חרדים לצה"ל. לדבריהם, "במשך חודשים ארוכים עמלנו לגיבוש החוק על סעיפיו הרבים, תוך ליווי משפטי צמוד, בתקווה שבג"ץ אכן יאשר את החוק ולא יפסול אותו לאחר שיוגשו העתירות נגדו לאחר שיעבור בכנסת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים