שיתוף
תגובות
חדשות » סביבה » החורף ממאן להגיע, וזו הסיבה • מדאיג
תמונה עגומה
המסקנה העיקרית שעולה מהתחזיות החדשות היא שתופעת הבצורת צפויה להחמיר בשנים הקרובות, וכי הסיכוי להופעת בצורות קשות, הפוגעות במקורות מים, חקלאות וטבע
בצורת | צילום: Piyaset, שאטרסטוק

"כל טיפה חשובה": החורף ממאן להגיע במלואו ונראה כי יש לכך סיבה. נובמבר 2021 היה אכן אחד היבשים בעשורים האחרונים, וכעת גם מסתמן כי מדובר במגמה.

מחקר חדש ומדאיג קובע כי הבצורות באזור המזרח התיכון צפויות להחמיר בשנים הקרובות. מומחה אקלים ישראלי מסביר: "הנתונים החדשים קשים ממה שידענו עד כה". כך דווח בווינט.

המסקנה העיקרית שעולה מהתחזיות החדשות היא שתופעת הבצורת צפויה להחמיר בשנים הקרובות, וכי הסיכוי להופעת בצורות קשות, הפוגעות במקורות מים, חקלאות וטבע, עלול לעלות ב-60% עד שנת 2050. האזורים שייפגעו בצורה החמורה ביותר מהשינויים האקלימיים הם המזרח התיכון, צפון אפריקה ודרום אסיה.

המחקר, שפורסם בכתב העת הנחשב Journal of Hydrology, מציין גם מדינות באזורנו כמו איראן, עיראק, ירדן וסוריה שכבר ניצבות חסרות אונים בפני משבר האקלים. ואם המצב לא ישתפר בחודשים הקרובים, ועל פי התחזיות הבצורת במזרח התיכון תימשך ביתר שאת השנה, הן צפויות לעמוד בפני משבר מים חסר תקדים כבר בקיץ הקרוב.

מדינות אפריקה מתמודדות כבר כיום עם בצורת קשה. עשרות מיליוני אזרחים סובלים בעקבות עונות גשמים מאכזבות, ו-70% מהבקר מת כתוצאה ממחסור במזון ומים. יחד עם זאת עדיין קשה להעריך את נזקי הבצורת האמיתיים.

החוקרים השתמשו במדד, שמתחשב הן בשינויים הצפויים בכמויות במשקעים ופיזורן לאורך השנה, אך לא פחות חשוב מכך בהתאדות. המחקר מציין שהשינויים הצפויים בשנים הקרובות בשיעורי ההתאדות הם שיגרמו להחרפה בבצורות, שכן אנו צפויים לראות התאדות מוגברת ממאגרי מים ויובש הקרקע. עד היום הרבו לדבר על השינויים במשקעים, אבל כדי להבין טוב יותר את השפעות ההתחממות הגלובלית על האקלים העתידי חייבים להסתכל על התמונה הכוללת והשינויים הצפויים בכלל רכיבי המחזור ההידרולוגי: משקעים, התאדות, שיטפונות וחלחול למאגרי מי התהום.

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. מעניין שבשלוש השנים הקודמות שהיו גשומות הם לא דיברו המדומיינים האלה.
    פתאום חודשיים יבשים מדברים על בצורת של 30 שנה.
    ברור לכולם שהם רוצים רק כותרת בחדשות של יום אחד ולהדאיג אותכם 30 שנה..
    עיני ה אלוקיך בה .
    ארץ מעל כל הארצות ארץ ישראל

    1. הקב"ה שלח אותם כדי שנתפלל ולא נסמוך על ההתפלה. אם נאמר שהכל שטויות התחזיות יתממשו.

  2. שטויות הכל שטיות מאז ומעולם מאז האבות הקדושים שחפרו בארות בישביל מים דרך חוני המעגל ועד היום זה היה ככה פשוט הקב"ה מחכה לתפילות שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים