שיתוף
תגובות
חדשות » החזר בקליק: נהגים שרכבם נגנב או הושבת יקבלו החזר מהיר של אגרת הרישיון
שירות לאזרח
אם רכבכם נגנב או הושבת, אינכם צריכים לשלם את יתרת אגרת רישיון הרכב | מהיום תוכלו לקבל זיכוי כספי של האגרה בקלות, במהירות וללא בירוקרטיה מיותרת היישר מהמחשב
רכבים חדשים | צילום: Mikbiz, שאטרסטוק

על פי התקנות, בעל רכב שרכבו נגנב או הושבת כתוצאה מתאונה, זכאי לקבל החזר יחסי של אגרת רישוי הרכב השנתית ששילם. ההחזר מחושב על פי מועד הדיווח על הגניבה למשטרה או מועד השבתת הרכב.

עד כה, כדי לקבל את ההחזר נדרש בעל רכב להדפיס את הבקשה ולשלוח אותה למשרד התחבורה בדואר בצירוף המסמכים הרלוונטיים. החזר האגרה בוצע בתוך 45 ימי עסקים מיום הגשת הבקשה. 

כל הסרבול הזה הוא נחלת העבר. מהיום תוכלו להיכנס לאזור האישי באתר התשלומים הממשלתי, למלא טופס בקשה מקוון לקבלת ההחזר, ולצרף סריקה או צילום של המסמכים הרלוונטיים. עם אישור הבקשה, יועבר סכום הזיכוי ישירות לחשבונכם.

בשלב הראשון ניתן לבקש החזר אגרה באינטרנט עבור רכב שנגנב או הושבת עקב תאונה. משרד התחבורה פועל להרחבת השירות גם לקבלת החזרים נוספים כמו תשלום כפל רישיון, תג נכה והפקדת רישיון עקב נסיעה לחו"ל. 

משרד התחבורה בוחן אפשרות לעדכן בעלי רכב הזכאים לקבל החזר במסרון, הכולל קישור לאתר התשלומים. בעתיד, עם השלמת חוק הדיוור האלקטרוני, ניתן יהיה לשלוח לזכאים את ההודעה גם באמצעות המייל ולהנגיש את ההליך באופן ממוחשב.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח״כ מרב מיכאלי: ״נוסעות ונוסעים יקרים, הפחתת הבירוקרטיה היא חלק מרכזי מחזון השירות שפרסתי עם כניסתי למשרד התחבורה. 

ההחזר על אגרת הרישיון בקליק הוא עוד צעד משמעותי שנועד לשפר את השירות, להחזיר כסף ישירות אליכם ולאפשר לכן ולכם לדאוג פחות".

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מיכל פרנק: "אנו פועלים לדיגיטציה של השירותים לציבור, במטרה להקל על הבירוקרטיה, לקצר תהליכים ולחסוך ביקורים ותורים במשרדי הרישוי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים