שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » החזר תשלום קנסות על יציאה למרחב הציבורי
בעקבות בג"ץ
בעקבות פסיקת בג"ץ רשות האכיפה והגבייה מודיעה על החזר תשלום קנסות קורונה בשל הפרת ההגבלה של יציאה למרחב הציבורי בין התאריכים 1.10.2020- 13.10.2020
אכיפת הסגר | צילום: דוברות המשטרה

בהמשך לפסק דינו של בג"ץ אחריות לאומית ישראל הבית שלי נ' ממשלת ישראל (5469-20) , לפיו התקנה שאסרה על יציאה ממקום מגורים למרחק העולה על 1,000 מטרים לצורך הפגנה, תקנה שהיתה בתוקף בין תאריכים 1.10.2020 ל – 13.10.2020 – אינה חוקתית ולכן בטלה, ובהיעדר יכולת להבחין בין קנסות שהוטלו עקב יציאה להפגנה ובין קנסות אחרים שהוטלו בתקופה האמורה על יציאה למרחב הציבורי, הוחלט על ביטול כלל הקנסות שהוטלו בשל הפרתה של ההגבלה של יציאה למרחב הציבורי, בין התאריכים 1.10.2020- 13.10.2020 לפי תקנה 2 לתקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלת פעילות והוראות נוספות), תש"ף-2020,.

בימים אלה, שולחת רשות האכיפה והגבייה הודעות ומסרונים לאזרחים, ששילמו את הקנסות בשל הפרתה של ההגבלה על יציאה למרחב הציבורי, לפיהם על פי רישומי המשטרה, נמצא כי הוטל עליהם קנס כאמור בתאריכים הנ"ל, וכי מרישומי המרכז לגביית קנסות ברשות נמצא, כי הקנס או חלקו שולם על ידם.

בהודעה צוין, כי בהתאם ליישום החלטת בג"ץ, הם זכאים להחזר מהמדינה, בגין הסכום ששולם ובתוספת הפרשי הצמדה וריבית. כמו כן, נאמר, כי כדי לקבל את הסכום להחזר, עליהם לגשת לכל סניף דואר עד ליום 12.10.2021 ולהציג את תעודת הזהות שלהם או מסמך מזהה אחר (דרכון, רישיון נהיגה), וכי החזר יתבצע אך ורק לידי מי שעליו הוטל הקנס ובהצגת תעודה מזהה.

מנהל המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, דורון תשתית, מסר כי "המרכז פיתח, בזמן שיא, תהליך החזר קנסות ששולמו שלא מחייב את האזרחים למסור פרטי בנק או פרטים מזהים נוספים לשם קבלת ההחזר. כל שיש לעשות, ללכת לדואר לאחר בדיקה באתר רשות האכיפה והגבייה שאכן מגיע לאזרח החזר, ובהצגת ת.ז לקבל את הסכום ששולם כולל ריבית על פי חוק. מדובר בכ 18,000 אזרחים הזכאים להחזר ואנו ערוכים לבצע את ההחזר, במזומן, מיידית וללא בירוקרטיה מכבידה".

בהודעה מובהר, כי על נקנס שלא ניגש לסניף הדואר עד למועד הנ"ל לצורך ההחזר, לעקוב באתר רשות האכיפה והגבייה eca.gov.il בדבר הדרכים לקבלת ההחזר.

עוד מובהר בהודעה, כי בוטלו קנסות, אך ורק בשל הפרת ההגבלה של יציאה למרחב הציבורי; שהוטלו בין התאריכים 1.10.2020- 13.10.2020 ואלו בלבד.

קנסות הפרת הגבלה של יציאה למרחב הציבורי שהוטלו בתאריכים אחרים לא בוטלו.

קנסות אחרים שהוטלו בתקופה האמורה, למשל, בשל אי עטיית מסיכה או פתיחה אסורה של עסק לא בוטלו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים