שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » החימום הביתי עם מנגל פחמים כמעט והסתיים באסון
נרדמו למספר שעות
החימום הביתי עם מנגל פחמים כמעט והסתיים באסון – בני המשפחה טופלו בהצלחה בתא לחץ בהדסה
תא לחץ | צילום: Nakleyka, שאטרסטוק

זה יכול היה להיגמר באופן הגרוע ביותר: חייהם של בני משפחה שחיממו את ביתם עם מנגל פחמים ונרדמו למשך מספר שעות, ניצלו לאחר שפונו אל המחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון) בהדסה הר הצופים כשהם במצב קשה.

שלושת בני המשפחה, זוג הורים ובתם הנערה, סיפרו כי לאור הקור העז הדליקו בתוך ביתם מנגל פחמים ובלי לשים לב נרדמו. לאחר שעתיים התעוררו עם תחושות קשות של סחרחורת, כאבים בחזה וערפול הכרה והובהלו על ידי בני משפחה אל חדר המיון בהדסה הר הצופים.

ד"ר נור עבאסי, מתמחה ברפואה דחופה בהדסה הר הצופים, ביצע אבחנה מהירה וניהל את הטיפול בשלושה, בין היתר על ידי חיבור מיידי לחמצן בריכוז של 100%. בהמשך נמצא כי מצבם של שניים מן הנפגעים חמור והם הועברו להמשך טיפול בתא לחץ בהדסה עין כרם.

ד"ר שאדן סלאמה-יוסף, מנהלת המחלקה לרפואה דחופה בהדסה הר הצופים מדגישה כי על אף שנשמע כי מדובר במקרה נדיר, הרי שפניות מסוג זו למיון הינן אירוע אופייני בימים קרים אלה וקורות לא מעט.

״חשוב להעלות את המודעות בקרב הציבור לכך שחימום הבית באמצעות מנגל פחמים עלול לגרום להרעלת חד תחמוצת הפחמן, הנוצר משריפה לא מלאה של חומרים דליקים נוספים שמכילים פחמן ובהם גז, נפט, סולר, עץ בנוסף לפחם. הרעלה זו עלולה להביא לסכנת חיים ממשית ולכן במקרה של שימוש באמצעי חימום אלה, מומלץ לאוורר את הבית ולהשאיר חלונות מעט פתוחים גם בימים קרים. בהזדמנות זו אני מודה לצוות שלי במחלקה לרפואה דחופה שממשיך לעבוד במסירות למען הצלת חיים לצד הטיפול בגל הקורונה הנוכחי".

ד״ר אייל אברהם, מומחה בכירורגיית כלי דם ומנהל תחום רפואה היפרברית בהדסה, מסר כי מצבם של שני הנפגעים שהועברו הוטב לאחר הטיפול בתא הלחץ. ״מדובר בטיפול במהלכו הנפגעים מקבלים חמצן רפואי טהור (ריכוז 100%) ומוכנסים אל תא לחץ בלחץ אטמוספרי גבוה פי 2-3 מהלחץ הסטנדרטי בחוץ, במקרה של שאיפת עשן קשה (הרעלת גז CO) הטיפול בתא לחץ הינו טיפול הבחירה, והוא מוכר ומאושר ע"י משרד הבריאות".

"אנו מטפלים בהדסה במגוון מצבים רפואיים בתא לחץ, בינהם טיפול בפצעים קשיי ריפוי, נזקי קרינה, ומקרים דחופים כגון תסחיף אויר, והרעלת גז CO ובכל ההתוויות הנוספות על פי הנחיות משרד הבריאות וההתאחדויות לרפואה היפרברית".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים