שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » החינוך המיוחד חוזר; הגבלות גם בשומרון
פיקוד העורף
בהתאם להערכת מצב עורף ובעקבות המשך הירי הרקטי לשטח ישראל, מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי חתם על צו שמכריז על מצב מיוחד בעורף ביישובים אזרחיים ברחבי יו"ש
מקלט | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

בהתאם להערכת מצב עורף ובעקבות המשך הירי הרקטי לשטח ישראל, מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי חתם על צו שמכריז על מצב מיוחד בעורף ביישובים אזרחיים ברחבי יהודה ושומרון. להלן היישובים בהם תקף הצו: אורנית, אלפי מנשה, אלקנה, עץ אפרים, צופים, קרני שומרון ושערי תקווה. נדגיש, כי ההחלטה התקבלה על בסיס הערכת המצב עורף בלבד ואיננה קשורה להערכת המצב הביטחונית במרחב יהודה ושומרון.

עם החזרה של מערכת החינוך מחר (ד') ללימודים פיזיים או למתכונת של לימודים מרחוק, גיבש משרד החינוך בעבור בתי הספר מסמך עם דגשים פדגוגיים וארגוניים בעת החירום. יודגש, כי הלימודים מתקיימים כפוף להנחיות פיקוד העורף, בתוך כך ובהתאם לזאת גם מתכונת הלימודים. בהתאם להנחיית שר החינוך, יואב גלנט, במסמך ניתן דגש מיוחד על מתן מענים רגשיים וחברתיים בהתאם לגיל הרלוונטי החל מגן ועד יב'.

הלימודים בחינוך המיוחד: בהתאם להנחיות פיקוד העורף, החל ממחר (יום ד') תתאפשר למידה בחינוך המיוחד במקומות בהם תנאי המיגון עומדים בדרישות פיקוד העורף.

עוטף עזה: לא תתקיים למידה פיסית במוסד החינוכי. הלמידה והמענים יימשכו מרחוק. תלמידים המתגוררים באזור התגוננות זה ולומדים מחוץ לאזור התגוננות זה – לא יוסעו למוסד החינוכי בו לומדים בשגרה. תלמידים המתגוררים מחוץ לאזור התגוננות זה ולומדים באזור התגוננות זה – לא יוסעו למוסד החינוכי בו לומדים בשגרה.

מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש, מרכז הנגב, דרום השפלה, שפלה , דן, שרון, ירקון: הלימודים במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו בכל מקום המאושר על ידי פיקוד העורף בהתאם לשיקול הדעת של מנהל המחוז ובתיאום עם הרשות המקומית בה פועל המוסד החינוכי. בהחלטה יש להתחשב ביכולות והאפשרויות העומדות לרשות המחוזות והרשויות (בהתייחס להיבטים כגון: זמינות כוח אדם, קיומם של מרחבים מוגנים וכו'). הלימודים באזורים אלה יתקיימו אך ורק במרחב מוגן תקני. תלמידים יוסעו ללימודים באזור התגוננות זה בכפוף להנחיות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים