שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » החיסון הישראלי לקורונה קרוב מתמיד
דיווח
המכון הביולוגי בנס ציונה מעדכן במסמך שיועד לקהילה הבינלאומית, כי פיתוח החיסון נגד נגיף הקורונה רשם בימים האחרונים פריצת דרך נוספת
רופא חוקר על חיסון לקורונה | צילום: Morakot Kawinchan, שאטרסטוק

לא בכל יום מפרסם ארגון מחקרי תוצאות ביניים על מחקר שטרם הבשיל דיו והוכיח את עצמו באופן חד משמעי, אלא אם כן הנתונים עד כה היו משביעי רצון באופן גורף.

זו הסיבה שרבים הופתעו לנוכח העובדה שהמכון הביולוגי בנס ציונה פרסם אמש מסמך מפורט בן 26 עמודים שיועד מלכתחילה לקהילה הרפואית הבינלאומית ובו דו"ח כמעט מפורט על שלבי הניסויים שעורך המכון למציאת חיסון נגד הקורונה.

החידוש בפיתוח הישראלי הוא השימוש בווירוס VSV – וירוס שאינו גורם למחלות בבני אדם. על הווירוס הזה הונדסו חלבונים (שיוצרים את ה'כתר' של הקורונה) בהנדסה גנטית, וכאשר גוף האדם מזהה אותו כ-Covid-19 הוא מייצר לו נוגדנים.

כחלק מהמחקר, בוצעו במהלך השבועות האחרונים שורה של ניסויים באוגרים כאשר התוצאות חד משמעיות: אוגרים שחוסנו כך – לא חלו!.

שאלת תחילת הניסוי בבני אדם תלויה במידה רבה באישור משרד הבריאות. על פי חוקרי המכון, אישור שכזה יאפשר להתחיל לממש את הניסוי בבני אדם כבר בשבועות הקרובים ולאפשר את ייצורו ההמוני של החיסון כבר בסוף החורף הקרוב.

על פי הדיווח ב'N12', מתוך כ 140 חיסונים הנמצאים בימים אלו בפיתוח ברחבי העולם, שני חיסונים נראים מבטיחים מאוד וככאלו שזמינותם תהיה בקרוב מאוד. אחד מהם נמצא כבר בשלב השלישי: מדובר בחיסון שפותח באוניברסיטת אוקספורד. לפי ההערכות האופטימיות ביותר, הוא עשוי להיות מאושר לשימוש במקרים ספציפיים כבר באוקטובר.

חיסון נוסף שבצמרת התקוות הוא של חברת 'מודרנה'. ישראל כבר קנתה מהם אופציות לעדיפות בתור, למקרה שהוא באמת יהיה מוצלח. במכון הביולוגי תקפו בחריפות את מערכת הבריאות בגין העסקה ובהודעת מחאה שפרסמו נכתב, כי "ההסכם עם חברת 'מודרנה' נעשה במחשכים מבלי להתייעץ עם מומחי המכון הביולוגי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים