שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » החיסון השלישי בטוח – אין תופעות לוואי חריגות
נתונים מישראל
נתונים פנימיים של הקופות ובתי החולים חושפים: כ-2,000 ישראלים בעלי מערכת חיסונית לקויה קיבלו לאחרונה חיסון שלישי. לא נרשמו תופעות לוואי חריגות
תגיות: ,
חיסון של פייזר | צילום: Haris Mm, שאטרסטוק

אצל כ-2,000 ישראלים שכבר קיבלו בשבועיים האחרונים את החיסון השלישי נגד קורונה, לא התגלו תופעות חריגות או מיוחדות ביחס לחיסונים הראשונים – כך דווח ב'ישראל היום'.

מנתונים פנימיים אלה של קופות חולים ובתי חולים, הנחשפים היום לראשונה, מתברר שהמנה השלישית של החיסון בטוחה וכי מרבית תופעות הלוואי בעקבות החיסון השלישי, כמו חום או כאבים באזור הדקירה של זריקת החיסון, חלפו לרוב כעבור שעות או ימים.

המנה השלישית של החיסון ניתנת בארבע קופות החולים ובבתי החולים הגדולים בארץ, במסגרת ההנחיות המיוחדות של משרד הבריאות למי שמערכת החיסון שלהם פגועה כמו מושתלי איברים, חולים עם חלק ממחלות הסרטן ואחרים – בכל הגילים.

נתונים פנימיים אלה אינם סופיים ואינם רשמיים, אבל בהנהלת משרד הבריאות הם משמשים אינדיקטור להחלטה המתגבשת בימים אלה, להיות הראשונים בעולם למתן מנה שלישית של חיסון לכל מי שמעל גיל 60. זאת עוד לפני שקיבלו החלטה כזו רשויות הבריאות בעולם, לרבות רשות התרופות והמזון האמריקנית (ה-FDA). זאת עוד לפני שקיבלו החלטה כזו רשויות הבריאות בעולם, לרבות רשות התרופות והמזון האמריקנית (ה-FDA).

מהנתונים החדשים במערכת הבריאות שנחשפים כאן, מתברר שבבית החולים איכילוב שבתל אביב ניתן כבר חיסון שלישי ל-440 מטופלים, כולל מושתלי כבד וכליה, חולי סרטן ומחלות נוספות, לגילאי 83-23. עד כה לא התגלתה שום תופעת לוואי חריגה או יוצאת דופן מעבר לכל מה שהיה כבר ידוע בחיסונים הראשון והשני.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים