שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » החיסון יוצר נוגדנים חשובים בחלב האם
מגן על התינוק
מחקר חדש של אוניברסיטת תל אביב ואיכילוב: מתן חיסון לקורונה מעודד יצירת נוגדנים חשובים בחלב האם שעשויים לתרום להגנה על התינוק
חיסון | צילום: Billion Photos, שאטרסטוק

מחקר חדש של אוניברסיטת תל אביב והמרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי – איכילוב קובע כי מתן חיסון לקורונה מעודד יצירת נוגדנים חשובים בחלב האם שעשויים לתרום להגנה על התינוק.

צוות החוקרים המוביל באוניברסיטת תל אביב כלל את ד״ר יריב ויין והדוקטורנטית איה קיגל מבית הספר למחקר ביו-רפואי ולחקר הסרטן ע"ש שמוניס, הפקולטה למדעי החיים. בביה"ח "ליס" ליולדות ונשים, המרכז הרפואי ת״א, צוות החוקרים פעל בהובלת ד״ר מיכל רוזנברג פרידמן ופרופ׳ אריאל מני.
 
לדברי החוקרים מטרת המחקר הייתה לקבוע אם החיסון לקורונה של חברת פייזר יעיל ביצירת נוגדנים בחלב האם ומה האיכויות של הנוגדנים הללו (כלומר האם הם בעלי יכולת נטרול של הנגיף).

המחקר נערך בחודשים ינואר – פברואר, בסמוך להגעת החיסונים לישראל. המחקר כלל 10 נשים. המתנדבות, קיבלו חיסון קורונה בשתי מנות בהפרש של 21 ימים ונבדקו רמות הנוגדנים בדם ובחלב ב-4 נקודות זמן לאחר החיסון.

מהמחקר עולה שהעלייה ברמות הנוגדנים הספציפיים לחיסון מסונכרנת היטב בין הדם לחלב. העלייה המשמעותית בדם ובחלב מתרחשת 14 יום לאחר המנה הראשונה, וממשיכה לעלות 7 ימים לאחר המנה השנייה.
 
כמו-כן, החוקרים מצאו כי הנוגדנים המתפתחים בחלב הם בעלי יכולת נטרול (בעלי יכולת לחסום את קישור הנגיף לקולטן על גבי התא המאחסן וחשובים למניעת תחלואה).

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים