שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » החיסון יעיל גם למוטציה מבריטניה ומדרום אפריקה
מודרנה הודיעה
מודרנה הודיעה היום כי ממחקר שערכה עולה שחיסון ה-mRNA שלה יעיל גם נגד הזנים הבריטי והדרום אפריקני. עם זאת, ציינה שהיעילות נמוכה יותר נגד הזן הדרום אפריקני
תגיות:
החיסון של מודרנה | צילום: rafapress, שאטרסטוק

חברת התרופות 'מודרנה' הודיעה היום (שני) כי החיסון שפיתחה נגד נגיף הקורונה יעיל גם נגד המוטציות מבריטניה ומדרום אפריקה. מנכ"ל החברה סטפן בנסל מסר כי "אנחנו שואבים עידוד מהמידע החדש, אשר מחזק את ביטחוננו בכך שהחיסון של מודרנה נגד הקוביד 19 יגן מפני הווריאנטים החדשים שהתגלו".

במחקר שערכה החברה נבדקו רמת נוגדנים בגופם של אנשים שהתחסנו בשתי מנות חיסון. לפי הודעת החברה, החיסון יעיל גם נגד הווריאנט הבריטי והדרום האפריקני. עם זאת, מתוצאות המחקר עולה כי במקרה של המוטציה הדרום אפריקנית יש ירידה משמעותית של מספר הנוגדנים בגוף (פי שישה) – אך במודרנה טוענים שהחיסון עדיין בטווח היעילות.

על פי ההודעה, "התוצאות התקבלו במחקרי מעבדה בנסיוב הנלקח מגופם של אינדיבידואלים אשר התחסנו בחיסון ה-COVID-19 של מודרנה. מתן שתי מנות החיסון נגד COVID-19של מודרנה בכמות של 100 מיקרוגרם צפוי להגן מכלל הזנים שהתגלו עד כה".

"לא נמצאה השפעה משמעותית על אפקט הנוגדנים נגד וריאנט B.1.1.7 (אשר התגלה לראשונה בבריטניה). למרות שאפקט הנוגדנים המנטרל של החיסון חלש פי 6 מול וריאנט B.1.351 (אשר התגלה לראשונה בדרום-אפריקה) בהשוואה לווריאנטים קודמים, הוא נותר על רמות גבוהות יותר מאלו הנחשבות כמגנות".

"די לנקוט במשנה זהירות, מודרנה משיקה תוכנית ניסויים קליניים להגברת חיסוניות מפני ווריאנטים חדשים. החברה תבחן את ההשפעות של מנת חיסון נוספת (mRNA-1273) בכדי לחקור את היכולת להגדיל עוד יותר את אפקט הנוגדנים המנטרל אל מול זנים חדשים. החברה מקדמת מוצר להגברת החיסון מול וריאנט B.1.351 (mRNA-1273.351)".

״במסגרת מאמצינו להביס את וירוס ה-COVID-19, אשר גרם למגיפה עולמית, אנו מאמינים כי זה הכרחי לפעול בזמן שהווירוס מתפתח. אנו שואבים עידוד מהמידע החדש, אשר מחזק את ביטחוננו בכך שהחיסון של מודרנה נגד ה-COVID-19 יגן מפני הווריאנטים החדשים שהתגלו," מסר סטפן בנסל מנכ"ל מודרנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים