שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » "החיסון עוזר למחלימים שעדיין סובלים"
דוח אמ"ן
מרכז המידע לקורונה: "מדיווחים ראשוניים עולה, כי מחלימים שסובלים מתסמינים מתמשכים, גם לאחר החלמתם, מעידים על שיפור ניכר במצבם, לאחר קבלת מנת חיסון"
חיסון | צילום: Tapati Rinchumrus, שאטורסטוק

מדיווחים ראשוניים עולה, כי מחלימים שסובלים מתסמינים מתמשכים, גם לאחר החלמתם, מעידים על שיפור ניכר במצבם, לאחר קבלת מנת חיסון – כך נטען בדוח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה.

"יודגש, כי עבור כלל האוכלוסייה, החיסונים הם הכלי היעיל ביותר להפחתת תחלואה קשה ולמניעת נזקים ארוכי טווח, (אשר נצפו אצל אחד מכל עשרה חולים). נזכיר, כי חיסון פייזר מוריד משמעותית את הסיכון להידבק בנגיף, החל משבוע לאחר המנה השנייה. מי שמתחסן מגן לא רק על עצמו, אלא גם על סביבתו ועל היקרים לו".

בתמונת המצב היומית נכתב עוד כי "מחלימים מצויים בסיכון להדבקה חוזרת מהזן הדרום אפריקאי, שנמצא בישראל וייתכן שגם מזנים נוספים הדומים לו, כגון: הזן הברזילאי, על כן מומלץ למחלימים להתחסן בהקדם. המרכז האמריקאי לבקרת מחלות (CDC), הכריז כי לא מוכרים סיכונים בטיחותיים בחיסון מחלימים ומשורת מחקרים עולה, שמנת חיסון אחת משפרת מאוד את ההגנה של מחלימים, מפני הווריאנטים הקיימים".

"בפתח השבוע, נראה כי מבצע החיסונים נותן את אותותיו: מספר המאומתים ומספר החולים במצב קשה יורדים בעקביות, אך היקף התחלואה עודנו גבוה יחסית ויש להיזהר משאננות. שיעור הבדיקות החיוביות נמצא בירידה מתמשכת ומקדם ההדבקה ירד בחדות, בשבוע האחרון. סימנים אלה מעידים על צמצום בהיקף ההדבקות. מספר החולים במצב קשה גבוה יחסית (כ-650, בממוצע שבועי), אך ממשיך לרדת בהדרגה. חרף ההתפתחויות החיוביות, המשך ההקלות עלול להביא לעלייה מחודשת בתחלואה, בעיקר אצל אלו שטרם חוסנו".

לגבי פתיחת השמיים וכניסת וריאנטים חדשים נכתב כי "הגדלת היקף הכניסות מחו"ל הגדילה את הפתח לכניסת וריאנטים מגוונים, שעשויים לסכן מחלימים ואנשים שטרם חוסנו. בדיקת הנכנסים, הקפדה על בידוד וריחוק חברתי, לאחר הכניסה לארץ, יסייעו בצמצום הסיכון מהתפשטות וריאנטים של הקורונה בישראל. יוזכר, כי בניו יורק זוהה וריאנט חדש של הנגיף, שהתפשט בה במהירות ואשר נושא מוטציה שקושרה להדבקה חוזרת של מחלימים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים