שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "החיסון של אסטרהזניקה בטוח ויעיל"
סוכנות התרופות האירופית
על רקע עצירת השימוש בחיסון ברחבי אירופה, בסוכנות התרופות אמרו כי לא ניתן להוכיח קשר בין המקרים: "היכולת להגן נגד קורונה גבוהה יותר מהסיבוכים"
אסטרהזניקה | צילום: Carlos l Vives, שאטרסטוק

סוכנות התרופות האירופית מסרה הערב (חמישי) כי החיסון של חברת אסטרהזניקה נגד נגיף הקורונה "בטוח ויעיל", וכי התועלת ממנו עולה על הסיכונים. לפי סוכנות התרופות האירופית, אין שום הוכחות לקשר בין האירועים.

הסוכנות מסרה את הדברים אחרי שכמחצית ממדינות האיחוד האירופי השעו את השימוש בחיסון של החברה השבדית, בעקבות דיווחים על 30 מתחסנים (מתוך 5 מיליון) שסבלו מקרישי דם ומדימומים. בהודעת הסוכנות נמסר שאין הוכחות שהוא גרם לתופעות הלוואי הנדירות שמהן סבלו המתחסנים – אך גם לא ניתן לשלול את האפשרות הזאת באופן סופי.

בנוסף, אמרה קוק, יו"ר סוכנות התרופות האירופית אמרה כי לא ניתן בשלב זה לפסול כי ישנו קשר בין המקרים לבין החיסונים וכי הנושא עדיין בבדיקה. בהודעת סוכנות התרופות האירופית הוסיפו כי "כשמחסנים מיליונים צפוי שמקרים נדירים או תופעות לוואי יקרו, על פי בחינה של המקרים נראה שקבוצות מסוימות יותר נפגעות, בהן נשים וספציפית נשים צעירות, אך אין כרגע מספיק מידע כדי לקבוע בוודאות".

שלוש החברות הגדולות באיחוד גרמניה, צרפת ואיטליה הודיעו בסוף השבוע האחרון שיעצרו את מבצע החיסונים עד להשלמת התחקיר שתבצע סוכנות התרופות בכל האמור לבטיחות החיסון. לעומתן, מדינות כמו בלגיה, פולין וצ'כיה הודיעו שהחליטו להמשיך לחסן את האוכלוסייה למרות הדיווחים על הופעת קרישי דם בקרב חלק קטן מבין המחוסנים.

אסטרהזניקה הדגישה כי אין מידע מבוסס המצביע על סיכון מוגבר לקרישי דם בשל החיסון שלה. על פי הנתונים שבידיה, היא קיבלה 37 דיווחים על קרישי מתוך יותר מ-17 מיליון איש שהתחסנו באיחוד האירופי ובריטניה נכון ל-8 במרץ. לדבריה, הנתונים הללו "נמוכים בהרבה מאלו הצפויים לקרות באופן טבעי באוכלוסייה כללית בגודל שכזה והם דומים לאלו הקורים אחרי חיסוני קורונה מאושרים אחרים".

יצוין כי ישראל לא משתמשת בחיסון של "אסטרה-זניקה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים