שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » החיסון של פייזר יעיל נגד המוטציה הבריטית
מחקר ישראלי
משרד הבריאות ערך ניסוי ראשון הבוחן את יעילות החיסון מול הווריאנט הבריטי. מתוצאות הניסוי עולה כי החיסון יעיל מול הוריאנט כפי שהוא יעיל מול הוירוס המקורי
חיסוני פייזר | צילום: Haris Mm, שאטרסטוק

לפי נתונים ראשוניים ממחקר של משרד הבריאות: החיסון לקורונה של חברת פייזר יעיל מול המוטציה הבריטית באותה הרמה כמו הנגיף המקורי – כך דווח ב'כאן חדשות'. מדובר בתוצאות ראשוניות מניסוי שעורכת המעבדה המרכזית לנגיפים.

עד כה נבדקו מספר דגימות, ובשבועות הקרובים ימשיכו את הניסוי עם עשרות דגימות שנאספות לפי מדגם סטטיסטי של גילים ואזורים בארץ. בדיקת היעילות של החיסון מפני המוטציה מורכבת, מאחר שהיא דורשת להפגיש את הנגיף החי עם נוגדנים בסביבה מבודדת. גורמים במשרד הבריאות מאוד מעודדים מהתוצאות.

פרופ' שלמה וינקר, סמנכ"ל רפואה בקופת החולים לאומית, סיפר בראיון ל'רדיו 103' על ממצאי המחקרים שנערכו במעבדתו, שהוכיחו כי החיסון יעיל נגד המוטציה הבריטית. "מה שקרה הוא שבדקנו את שיעור התחלואה בנגיף הרגיל והבריטי ומצאנו שזה אותו הדבר. זאת אומרת, שאין איזו תחלואה יתר במוטציה הבריטית אחרי חיסון. מזה הסקנו שהיעילות של החיסון על המוטציות עובדת", הסביר.

"יש לנו יכולת ייחודית במעבדה להבדיל בין המוטציה הבריטית לנגיף הרגיל. עכשיו, לא מדובר בריצוף גנטי כמו שעושים במעבדות, אנחנו לא מרצפים, אבל ראינו באחד המכשירים אצלנו שהתוצאה החיובית של המוטציה הבריטית היא אחרת ביחס לתוצאה החיובית של הנגיף הרגיל. מה שאומר שאנחנו יכולים להגיד 'זה מוטציה וזה לא'. מה שקרה הוא שבדקנו את שיעור התחלואה בנגיף הרגיל והבריטי ומצאנו שזה אותו הדבר. זאת אומרת, שאין איזו תחלואה יתר במוטציה הבריטית אחרי חיסון. מזה הסקנו שהיעילות של החיסון על המוטציות עובדת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים