שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "החיסונים – הסיבה היחידה ליציאה מהקורונה"
אדלשטיין
שר הבריאות בהענקת פרס ירושלים למנכ"לי קופות החולים: "אם היינו מקשיבים לקולות שונים, עד היום לא היה אפילו חיסון אחד בישראל"
יולי אדלשטיין | צילום: יוסי איפרגן, לע"מ

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין העניק היום את פרס ירושלים של עיתון בשבע למנכ"לי קופות החולים, לכבוד פעולותיהם הרבות למען בריאות הציבור, ובייחוד ההתנהלות במבצע החיסונים של ישראל.

בראיון לעורך בשבע עמנואל שילה, אמר אדלשטיין: "הנתונים מאוד מעודדים. החיסונים הם הסיבה היחידה ליציאה מהמגפה. זה קורה בזכות המנכ"לים של קופות החולים, בזכות אנשי משרד הבריאות ובזכות חמשת מיליון המתחסנים שלא הקשיבו לפייק ניוז ולכתות כאלה ואחרות. אנחנו ביציאה מהקורונה. הדבר שמשאיר אותנו במתח זה כניסה של ווריאנטיים".

"היינו מאוד זהירים ביציאה מהסגר. התכנית שהבאתי כשר הבריאות אושרה בממשלה. שמרנו על רווחים בין הפתיחות השונות. בעשרת הימים האחרונים רואים מדדים מעודדים, ולכן היציאה הזאת בטוחה".

"אם היינו מקשיבים לכמה קולות בממשלה ששאלו למה משלמים כ"כ הרבה כסף לחיסונים ועוד שאלות, עד היום לא היו מתחסנים בישראל. כרגע החיסונים זו הסיבה היחידה ליציאה. זה כבוד להוביל את מבצע החיסונים אבל גם אתגר כי כולם מהעולם שואלים אותי על המשך התנהלות הנגיף. לכל אחד היה תפקיד בהבאת החיסונים. ראש הממשלה הפעיל לחץ פיזי לא מתון על מנכ"לי חברות התרופות, כפי שהעיד מנכ"ל פייזר. יחד עם זאת היו עוד שחקנים. היה צוות מקצועי במשרד הבריאות שכבר בחודש מאי הקודם הציג לי הסכמים עם החברות. ראש הממשלה נתן את הדחיפה האחרונה כשעוד לא סוכם על תאריכים להגעת החיסונים והיה צריך לשבור מחסומים בירוקרטיים".

ביחס למספר המתים במגיפה שחצה את ה-6,000: "בוודאי כואב לי על נתוני המתים מהמגיפה. ביקרתי בכל בית חולים והיו מקרים שאנשים נפטרו לי מול העיניים. לאף ממשלה לא היה את מי לשאול והתמודדנו בצורה הכי טובה שידענו ויכולנו. את אותן שאלות נוקבות על 6,000 מתים צריך לשאול גורמים מתחומים שונים שברברו עצמם לדעת ואמרו שהכל זה רק היסטריה ופוליטיקה ושהכל התעללות בציבור. אותם צריך לשאול איך היום הם מצטלמים במחלקות קורונה וטוענים שהממשלה אשמה במספר המתים".

לשאלה האם הליכוד צריך היה להחליף את נתניהו השיב השר אדלשטיין: "אני לא יודע מה זה להחליף את נתניהו. בליכוד נבחרים מנהיגים, התקיימו בחירות והיו מתמודדים והוא ניצח. נתניהו הוכיח שבתוך הליכוד הוא מנצח באחוזים גבוהים, ולכן נוח למפלגות שאין להן מושג מה זה דמוקרטיה מפלגתית להגיד שיחליפו אותו. צריך להכיר בהכרעה הדמוקרטית. כמו שפעם היו אומרים שצריך להחליף את העם, אז להחליף את הליכוד ואת המצביעים של המפלגה אי אפשר להחליף."

אדלשטיין הכריז כי לא יתמודד במרוץ הקרוב לנשיאות: "אני לא מתמודד לנשיאות. יש לי תפקידים אחרים לעשות כעת. זיכה אותי הקב"ה בתפקיד זה של שר הבריאות. מי היה מאמין לפני שנה שמכל העימות שלי מול בג"צ אזכה בתפקיד מציל חיים. אני חושב שדווקא במשרד הבריאות, אותו ביקשתי בנסיבות הקיימות, אני רואה זכות גדולה להיות בתפקיד בתקופה כזו. העשייה מדגדגת לי לפני תפקיד הנשיא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים