שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » החיסונים לקורונה לא הותאמו לילדים ובני נוער
בישראל חוששים
בעוד ישראל מיהרה 'לפזר' את רכישותיה אצל מספר חברות המייצרות את החיסון לקורונה, מתברר כי המובילות שבהן כלל לא כללו ילדים במחקרים שלהם
חיסון. אילוסטרציה | צילום: Tawat, שאטרסטוק

בעוד העולם עוקב בדריכות אחר הבשורות המרנינות שיצאו כמו בתזמון מושלם שתואם מראש על מציאת חיסונים לנגיף הקורונה, כאשר ישראל הזדרזה לפזר את רכישותיה על פני מספר חברות, כדי לכסות את כלל אזרחיה באמצעות חיסון, הרי שבקרב בכירים במערכת הבריאות עולה החשש כי מדובר ככל הנראה בהתרגשות מוקדמת – שכן על פי מידע שהגיע לידיהם, חלק מאותן חברות כלל לא כללו ילדים בני פחות מגיל 12 בניסויים שלהן.

על פי הדיווח שנחשף הבוקר ב'ישראל היום', מדובר בשלושת החברות המובילות מבחינת פיתוח החיסון, פייזר, מודרנה ואסטרהזניקה, אשר ישראל חתמה עם חלקן יותר מהסכם רכישה אחד. המשמעות היא שה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני) ומשרד הבריאות הישראלי יתקשו לאשר שימוש בחיסון בילדים, שנחשבים לאוכלוסייה רגישה.

"מודרנה ערכה את מחקריה על בני 18 ומעלה, פייזר על בני 12 ומעלה ואסטרהזניקה מסתמכת במחקרי השלב השלישי על בני 18 ומעלה. כמו כן, לאסטרהזניקה יהיה מחקר על בני 12-5 בהמשך", נכתב בדיווח.

לדברי פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר איגוד רופאי הילדים הנכנס, "אנחנו רואים שאף אחד לא יורד מתחת לגיל 5, הילדים האלה כלל לא בתמונה. ילדים הם לא יעד לבדיקה בחיסונים החדשים, ואני מניח שבהמשך זה יורחב".

פרופ' גרוסמן הוסיף וציין, כי "יכול להיות שהסיבה לכך היא ההתנהגות הרגולטורית והעובדה שהאישורים האתיים הנדרשים בילדים מורכבים יותר. אבל יש כאן גם שיקוף של מצב התחלואה בילדים, שהוא מצב שבו מעט ילדים חולים במצב קשה, ורובם עוברים את המחלה בצורה די קלה. לכן זו אוכלוסייה שהיא פחות מתועדפת לנושא החיסונים".

באיגוד רופאי הילדים קוראים למשרד הבריאות לשלב את הילדים אף הם בצוותי ההסברה הנוגעים לחיסון החדש, לאור ניסיונם בהתמודדות עם הססנות חיסונים וסרבנות חיסונים. לדברי פרופ' גרוסמן, "אני לא יכול להעלות בדעתי שמישהו יכלול מתן חיסון באוכלוסיית ילדים אם זו לא נחקרה. אף אחד לא יאשר חיסון בילדים על סמך נתוני מבוגרים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים