שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הח"כים החרדים מכריזים: "מלחמת קודש"
נוכח גזירות הממשלה
דרעי אמר: "זו מלחמה של קדושה, צריך לשמור על ׳הציונות הדתית׳. זאת מלחמת קודש שצריך להלחם בכל הכלים שיש • גפני: "לא לחשוש להגיד את המילים הכי קשות"
חברי הכנסת החרדים בכינוס המשותף | צילום: באדיבות המצלם

ראשי וחברי הסיעות החרדיות התכנסו היום (שני) לישיבת חירום משותפת לתכנון צעדי המאבק בממשלה המסוכנת ביותר ליהדות מאז קום המדינה, החותרת בפועל להפרדת הדת מהמדינה ולמחוק ממנה כל זיק של יהדות.

על דעת הסיעות הוחלט על הקמת מטה מאבק משותף שכותרתו "לא להרס המדינה היהודית!" בו יהיו חברים נציגים משתי הסיעות, ובתיאום מלא עם הציונות הדתית והליכוד.

המטה יפעל לגיוס כלל הכוחות האמוניים למאבק ציבורי רחב היקף שישמיע את זעקת העם היהודי בארץ ובתפוצות ויעמוד כגוש אחד כנגד החורבן הגדול של הממשלה.

יו"ר ש"ס אריה דרעי בישיבת הסיעה המשותפת של ש"ס ויהדות התורה: "המגמה של המשלה הזו היא להפריד את הדת מהמדינה. רואים את זה בנישואין האזרחיים, בגיור, בשבת ובכל תחום. כמי שהיה חבר שנים בקבינט הבטחוני אני אומר שהגרעין האיראני שהוא חמור כעת – הוא פחות מסוכן לעם ישראל ממה שהממשלה רוצה לעולל לעם היהודי. זה לפרק אותנו מבפנים".

"נאבקנו חצי שנה אבל הגיע הזמן לעלות דרגה במאבק ולהשתמש בכל כלי המלחמה שיש לנו. אם זה כינוס המועצות, קיום עצרת גדולה, קמפיין הסברה גדול ועוד. אנחנו במלחמת מצווה היסטורית ואנחנו חייבים להילחם על כבודו של הקב״ה. אין פה אינטרסים פוליטיים".

"כשמדברים על הסברה, צריך להראות לציבור מי תומך ברפורמות המסוכנות הללו. ליברמן, קרוב, מיכאלי, לפיד. קבלני הביצוע זה ימינה. זה מספיק כדי להבין שאם הם תומכים בכך זה רע ליהדות ורע למדינה".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן בכינוס המשותף לסיעות החרדיות: "המצב בו אנו פועלים ביחד זו בשורה חשובה. בזמן היוונים לחמו על שבת, חודש ומילה. אנחנו כאן כיום שוב באותן גזירות. עלינו להחריף במאבק שלנו כדי שהעולם היהודי יידע שאנו כנציגי הציבור החרדי לא שותקים על השמרים. הם לא עוצרים באדום ואין להם גבולות. ההתחייבות של בנט שימינה תמגר ותשמור בעניני הדת הוכחה כבלוף שקרי. הוא יוזם את הפגיעה ולא רק מסכים לזה".

ח"כ פרוש בכינוס החירום של יהדות התורה וש״ס: "צריך להלחם כאן בכנסת פרלמנטרית בהתמדה, כשאומרים שאין קיזוזים לקואליציה זה צריך להיות רוחבי ולהתמיד בזה ולא שנשמע שיש כאלה שנותנים קיזוזים".

"הם פגעו בנו כלכלית במשפחות שלנו בגזירת החד פעמי ואנחנו צריכים לבדוק משפטית איך ניתן בכח הצריכה שלנו להכאיב למשק הישראלי בכיס. כך שיפנו לשר האוצר בטענה שהגזירות נגד הציבור החרדי פוגעות גם בהם".

מאחורי הקלעים מישיבת הסיעה המשותפת של ש״ס ויהדות התורה, דרעי ביקש להזמין גם את סיעת הציונות הדתית לישיבת הסיעה אך גפני התנגד וניצח. בדבריו בסיעה המשותפת קרא דרעי ״לשמור על קשר עם הציונית הדתית במאבק על הזהות היהודית״.

ח"כ משה גפני: "לא לחשוש להגיד את המילים הכי קשות שההיסטוריה לא תשפוט אותנו".

פינדרוס אמר: "צריך הרבה דגש על הסברה. להכין קמפיין הסברה לציבור המסורתי. יש כאלה אצלנו שלא מספיק מבינים את הסכנות. צריך להכין קמפיין לציבור המסורתי, ולהיות ערוכים למאבק ציבורי לפחות של חודשיים שלושה, כי הממשלה לא הולכת ליפול בקרוב".

ח״כ משה אבוטבול מציע להקים "ממשלת צללים״.

ח"כ יעקב אשר: "אם הממשלה תמשיך עם הרפורמות בדת לא תהיה פה רבנות, במאבק הכותל הציבור המסורתי שותף כי מבינים את הסכנה, בנושאים האחרים נדרשת עבודת הסברה מקצועית, אבל אסור שהמאבק ייצבע כ'חרדי' כי הוא לא, זה נושא שנוגע לציבור המסורתי יותר מהציבור שלנו".

ח"כ מקלב אמר: "אנחנו חייבים להגיד את הדברים במלוא החריפות, חייבים לאסוף את כל הציבורים בארץ ולהפריד בין העניין הפוליטי למלחמה על מסורת ישראל, המלחמה הזו אינה דבור פוליטי, אם נצליח להעביר את המסרים והציבור הרחב לא יישם את כל הרפורמות שלהם והמתווים שלהם זו תהיה תשובה הולמת".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מדיניות הממשלה נוגדת כל ערכי העם היהודי לאורך הסטוריה ומתעלמת מההסטוריה של העם שנרדף על רקע הדם שלו. האנטישמיות והנאמנות לברית אברהם תמיד הייתה מושטטת על הזהות היהודית שנקעה בהלכה. הממשלה הנוכחית הופכת את מדינת ישראל למקום לאיסוף מתגיירים. ואת תהליך הגיור לפרוצדורה סימבולית. יהודי אינו ערך יותר אלא מקצוע שבקלות ניתן לרכוש וגם לזרוק אם הושגו המטרות האישיות. גם מחסלים את הקשר בן אלפי שנה של קשר דם, דם הברית. לאברהם היו ילדים שונים. אבל ההבטחות שיהדות מאמינה ונצמדת אליהן קשורות בילדי אברהם וילדי ילדיהם. בדומההאנטישמיים תמיד הציגו דם יהודי ככגורם קובע ברדיפות. נראה כי ממשלה נוכחית מנסה להוכיח לממשל ביידן – ממשל ליברלי שהם זהים. מה שההמשלה כנראה שכחה זה שעצם קיומה נגזר ממטרות קיום מדינת ישראל כמדינת יהודים שזהותם נקבעה לפני שחברי ממשלה נוכחים נולדו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים