שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הח"כים סופדים לשר אהרון אבוחצירא ז"ל
בגיל 83
הוא יקבר ברמלה שם כיהן כראש העיר, ויטמן למנוחת עולמים בחלקה המשפחתית בבית העלמין הישן לצד אביו, האדמו״ר רבי יצחק אבוחצירא, הבאבא חאקי
אהרון אבוחצירא ז"ל | צילום: "רווח הפקות"

במוצאי החג אמש הגיע הבשורה מבית החולים איכילוב על פטירתו של השר לשעבר אהרון אבוחצירא ז"ל והוא בן 83. בשעות אלו מתקיים מסע ההלוויה והוא יקבר ברמלה שם כיהן כראש העיר, ויטמן למנוחת עולמים בחלקה המשפחתית בבית העלמין הישן לצד אביו, האדמו״ר רבי יצחק אבוחצירא, הבאבא חאקי.

בשנת 1969 נבחר לראשונה כחבר מועצת העיר רמלה, ובשנת 1972 נבחר לראש העיר וכיהן בתפקיד עד 1977. ב-1973 נבחר לכנסת השמינית מטעם המפד"ל, וב-1977 התמנה לשר הדתות. במהלך כהונתו כשר הדתות נחקק חוק הרבנות הראשית לישראל בהובלת סיעת המפד"ל.

עם כינון ממשלת בגין השנייה, ב-5 באוגוסט 1981, מונה לשר לקליטת העלייה ולשר העבודה והרווחה, אך ב-2 במאי 1982 התפטר מתפקידו כשר העבודה והרווחה, ויומיים לאחר מכן אף מתפקידו כשר לקליטת העלייה. בשלהי שנת 1983 ריצה אבוחצירא את שלושת חודשי עבודות השירות שנגזרו עליו במתקן האפסנאות של המשטרה בבית דגן עד לתאריך 2 בינואר 1984.

ראש האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו: "בשמי ובשם רעייתי אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו של השר לשעבר אהרון אבוחצירא ז"ל. אהרון היה בן למשפחת אבוחצירא המפוארת שעלה לארץ ממרוקו, שירת שנים רבות את מדינת ישראל ואזרחיה כאיש ציבור וכשר בממשלה. בשיחותי עימו התרשמתי תמיד משכלו החריף ומליבו החם. במשך שנים הוא שימש כקול לאזרחים רבים שקולם לא נשמע. מן השמים תנוחמו".

שר הדתות מתן כהנא: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של השר לשעבר אהרון אבוחצירא. אהרון ז"ל שכיהן בין היתר כשר הדתות היה אוהב ישראל שהיהדות הספרדית והציבור הדתי לאומי עמדו בראש מעיניו. כולי תקווה שאצליח לכבד את מורשתו, ובהגיעו לכסא הכבוד יהיה מליץ יושר על כולנו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים אמן".

שרת הפנים ח"כ איילת שקד: "אהרון אבוחצירא ראש עיריית רמלה, ח״כ ושר לשעבר, היה אדם יוצא דופן ופוליטיקאי פורץ דרך שהקדים את זמנו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר ש"ס אריה דרעי: "קיבלתי בצער רב את ההודעה על פטירתו של ידידי ורעי, השר לשעבר אהרון אבוחצירא ז״ל, בנו של רבה הראשי של רמלה ולוד סידנא באבא חאקי זצוק״ל, אשר המשיך את דרכו של אביו ופעל במסגרת תפקידיו בממשלה ובכנסת לחיזוק הדת והמסורת בקרב בני עדות המזרח ולצמצום הפערים בחברה".

"פעלנו רבות במשותף בתחומים אלה, ותרומתו הגדולה למאבק המזרחי שבסופו קמה תנועת ש״ס תיצרב לעד בתולדות עמינו. תנחומיי למשפחתו הכבודה ולאחיו הרבנים הגדולים, רבי יחיאל שליט"א רבה של העיר רמלה, רבי שמעון שליט"א ראש מוסדות נר יצחק. יהי רצון שלא תדעו עוד צער, יהי זכרו ברוך".

חה"כ אוריאל בוסו אחיינו של השר: "בצער רב וביגון קודר קיבלנו את הידיעה הקשה על פטירתו של דודי היקר השר לשעבר אהרון אבוחצירא ז"ל, שתרם תרומה אדירה למדינה, סייע למוחלשים ביותר בחברה הישראלית הוא אהב את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל".

"סייע לשכבות החלשות ובין ההשגים הבולטים שהצליח להעביר שורה של חוקים שיסייעו בעבורם, חוקק את זכויות הביטוח לאומי, קצבת זקנה, קצבת ילדים, ועוד, זה הדרך שעליה הוא גדל בבית אביו, הסבא הגדול עטרת ראשינו סידנא בבא חאקי זצוק"ל, כך נזכור אותו תמיד. יהי זכרו ברוך‬".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "בצאת החג התבשרתי על פטירתו של חבר הכנסת לשעבר אהרון אבוחצירא ז"ל שהיה אדם שהקדיש את עצמו לטובת הכלל והשכבות החלשות ונלחם למען עם ישראל ותורת ישראל. בנם של קדושים נצר למשפחה מפוארת. יהי זכרו ברוך".

ח״כ אופיר סופר: "הצטערתי לשמוע על פטירתו של השר לשעבר ואיש המפד״ל, אהרון אבוחצירא. אבוחצירא נצר לשושלת רבנים מפוארת יוצאי מרוקו ובנו של הבבא חאקי זצ״ל. איש חינוך ואיש ציבור שפעל למען הפריפריה והשכבות החלשות באוכלוסיה. יהי זכרו ברוך".

מפלגת ימינה: "משתתפים בצער משפחת אבוחצירא על פטירתו של השר וחבר הכנסת לשעבר אהרון אבוחצירא, שהיה אדם מיוחד במינו ופעל למען השכבות החלשות בעם, מתוך שליחות אמיתית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים