שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הח"כים עלו לחומש והשיקו שדולה למען המקום
שבועיים לאחר הפיגוע
יולי אדלשטיין, השיק היום את שדולת 'חומש תחילה' ועלה לסיור בחומש יחד עם שישה חברי כנסת מסיעות האופוזיציה, אליהם הצטרף ראש מועצת שומרון יוסי דגן
הח"כים בסיור | צילום: באדיבות המצלם

שר הבריאות ויו"ר הכנסת לשעבר, יולי אדלשטיין, השיק היום (א') את שדולת 'חומש תחילה' ועלה לסיור בחומש יחד עם שישה חברי כנסת מסיעות האופוזיציה, אליהם הצטרף ראש מועצת שומרון יוסי דגן.

ח"כ אדלשטיין אמר: "כדי למנוע את ההתנתקות הבאה ואת איבוד שטחי יו"ש והנגב הקמתי את שדולת 'חומש תחילה' אשר מטרתה היא חידוש ההתיישבות היהודית בצפון השומרון והקמתם מחדש של הישובים שכבר פונו.

"רק כך נוכל לעצור את תוכניות הפינוי הבאות, שאין ספק שכבר מתוכננות על ידי הממשלה הנוכחית. אוביל את כח הנגד שיעצור את הנזקים הבלתי הפיכים שהממשלה הזו מבצעת מידי יום. אסור לתת פתח לחזרתו של חוק ההתנתקות. היעד: עוצרים את ממשלת הפינוי", הוסיף אדלשטיין.

חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד אמר בחומש: "פשוט כואב. רק לפני רגע נקרע הלב מהרצח של יהודה דימנטמן ז״ל, וכבר הממשלה מעניקה פרס לטרור.

"לאחר שהרסו את הבתים, הממשלה מתכננת להרוס את הישיבה שפועלת כבר 15 שנים ברציפות. הגעתי לכאן היום יחד עם חברי השדולה למען חומש בכדי להעביר מסר ברור: אנחנו לא ניסוג, נמשיך ונלחם למען ההתיישבות וחיזוק הארץ", הבטיח כץ.

ח"כ יואב קיש יו"ר שדולת ארץ ישראל, אמר כי "לאחר הרצח המתועב של יהודה דימטמן הי"ד חובתנו המוסרית, הביטחונית והאסטרטגית היא להסדיר את הישיבה בחומש. עלינו לחזק את ההתיישבות היהודית בשומרון וזאת מול הממשלה שבכוונתה לפנות את ישיבת חומש".

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) אמרה בסיור בחומש: "הלב בוכה ודואב מהמחזות הקשים שנגלו לעינינו בהתיישבות חומש, מבנים יהודים מופו ונהרסו עד עפר והיד של הממשלה עוד נטויה. וזאת, זמן קצר לאחר הרצח המזעזע של יהודה דימנטמן הי"ד, אשר במותו ציווה אותנו לחזק את ההתיישבות ביהודה ושומרון ובחומש בפרט. עיקרון בעל חשיבות עצומה מבחינה ביטחונית, אסטרטגית וערכית, לקיום המדינה".

עוד מדבריה: "הימין האמיתי של ישראל לא ייתן לממשלת 'עשר מעלות ימינה' לחלל את צוואתו של יהודה. נילחם בכל כוחנו בגזירות הממשלה שמבקשות לתת פרס לטרור, לצד עקירת יישובים יהודיים והפקרת שטחי ארץ ישראל. הגיעה העת להחזיר את המושכות של ישראל לידיים הנכונות והבטוחות".

ח״כ משה אבוטבול אמר: ״מצער מאוד לראות את גיא ההריסה, ובעיקר את זה שהממשלה לאחר הרצח נותנת פרס לטרור. במקום כתגובה לחזק את המקום, הממשלה הרעה הרסה ושברה. דמעות היו בעיננו לראות את משחקי וצעצועי ילדי הבית ההרוס מבצבצים מתוך ההריסות, אך מאידך חיזק ועודד אותנו הלימוד הנפלא של בני הישיבה הקדושה במקום אותם חיזקתי והתפללתי איתם תפילת מנחה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "אני רוצה לברך על הקמת השדולה של למעלה מ-40 ח"כים, זו אמירה של עוצמה מול הממשלה הזו. כולנו מזועזעים לראות את ההריסות כאן של הבית בו התגוררה משפחה בחומש, של משחקי הילדים, של היעה והתנור".

דגן פנה לראש הממשלה בנט ואמר "זו אחריות שלך. אתה אחראי לכך שלאחר פיגוע, במקום לבנות כאן, ובמקום שאני אקבל מייל מרה"מ שאומר 'תתחיל לבנות את הישוב הזה מחדש', הורסים כאן בתים, זהו דבר חסר תקדים שלא היה כמוהו, ואתה רה"מ וגם שר הביטחון בני גנץ עשיתם מעשה שמתפרש אצל המחבלים האלו כעידוד.

"אני רוצה לומר לממשלה הזו – אתם צריכים להתבייש, ברמה הערכית, ברמה המוסרית וגם ברמה הביטחונית, שזו התגובה שלכם לטרור. אתם עדיין יכולים לתקן. הישיבה הזו קיימת 15 שנה, הגיע הזמן לבטל את חוק הגירוש המחפיר, הגיע הזמן לאשר את הישיבה הזו כצעד ראשון, הגיע הזמן לחזור הביתה לחומש, שא נור, כדים וגנים, העם לא יתן לממשלת ישראל להשלים את הגירוש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים