שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הח"כ הרפורמי ניסה להבריח ס"ת בכותל
פרובקטור חדש
גלעד קריב ניסה להתפרץ המערבי כשבתיקו מוחבא ספר תורה בניגוד לנהלים ולתקנות במקום, תוך ניצול חסינתו כחבר כנסת. גפני: "גלעד קריב הוא פרחח ידוע מאז ומתמיד"

מהומה הבוקר בכותל המערבי: הח"כ הרפורמי גלעד קריב ניסה להתפרץ המערבי כשבתיקו מוחבא ספר תורה בניגוד לנהלים ולתקנות במקום, תוך ניצול חסינתו כחבר כנסת, ולפגוע בקדושת הכותל ובמתפללים והמתפללות במקום.

יו״ר סיעת יהדות התורה ח״כ יצחק פינדרוס אמר ב'קול ברמה': "אני כעת בכותל ונעשה פה מעשה שלא יעשה, ח״כ קריב ניצל את החסינות שלו כדי לעבור על החוק ולהכניס ספר תורה בניגוד לנהלים. כשחברי כנסת החדירו טלפונים לאסירים ביטחוניים בכלא בניגוד לחוק הם עמדו לדין".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר בתגובה לפרובוקציה הבלתי חוקית של גלעד קריב בכותל המערבי: "גלעד קריב הוא פרחח ידוע מאז ומתמיד, ועכשיו מוריד את הכנסת לשאול תחתיות תוך כדי ניצול חסינותו, כדי לפגוע בעם היהודי בכל העולם לדורותיו. אגיש נגדו תלונה לועדת האתיקה של הכנסת על המעשה הנורא".

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן: "הפרובוקטור גלעד קריב הוכיח הבוקר את זילות קדשי ישראל בידי הרפורמים והקונסרבטיבים. הגעתו לכותל הבוקר תוך הפרעה לציבור ולתפילה היא בושה וחרפה, ומהווה פגיעה בקדושת המקום".

סגן השר פרוש: ״המעשה הפרובוקטיבי והפוגעני של גלעד קריב אינו חוקתי ופוגע ברגשותיהם של מיליוני יהודים מאמינים בארץ ובעולם. אך ורק הוא יהיה אחראי על ההשלכות הנפיצות של מעשה חזירי זה״.

בעקבות הפרובוקציה בכותל ח"כ יעקב אשר בפנייה לבנט סער ואלקין: "הבוקר קיבלתם 'טעימה' שממחישה מי הם שותפי 'ממשלת השינוי'. כשומרי דת ומסורת מתבקש שתבהירו לקהל בוחריכם כי לא תייצרו שיתופי פעולה פוליטיים עם פרובקטור חסר כל רגישות לקודשי ישראל כמו גלעד קריב. מבזי הדת וההלכה לא יכולים להיות חלק מהמערכת הציבורית במדינת ישראל".

חה"כ אליהו ברוכי: "אחד הדברים המרגשים אותי בבואי להתפלל בכותל, זה לפגוש דווקא יהודים שאינם שומרי תורה ומצוות ולראות באיזו חרדת קודש עם מגיעים למקום בו מאות שנים העם היהודי נושא תפילה. ההתנהגות הפרחחית של ח"כ קריב הבוקר ברחבת הכותל, היא לא יריקה בפני הציבור הדתי. היא יריקה בפני כל יהודי שמגיע למקום הזה כדי להתחבר לבורא העולם – ולא בשביל משהו אחר".

סיעת ש"ס מסרה בתגובה לביזוי והכנסת ס"ת הבוקר של ח"כ גלעד קריב לרחבת הכותל בניגוד לנהלים: "ח״כ גלעד קריב עבר הבוקר על הנחיית היועמ"ש רק בכדי לעורר פרובקציה בכותל המערבי, מעשה בזוי שראוי לכל גינוי. לקריב וקבוצתו אין שום קשר לכותל המערבי, הם אינם מאמינים בבית המקדש, אלא רק רוצים לעורר פרובוקציות ופירוד בעם".

סגן השר אורי מקלב על הפרובוקציה של גלעד קריב הבוקר בכותל: "הרפורמים בראשותו של קריב ועוד, עושים הכל כדי לקחת את המקום שמאחד את העם היהודי ולהפוך אותו לזירת התגוששות זאת כהמשך דרכם לעקור ולקעקע את המסורת של העם היהודי. וכעת ביתר שאת בהסתתרות תחת חסינותו ותוך פגיעה בניצול לרעה מעמדו. אנו נעשה הכל כדי למנוע ממנו את הניצול לרעה ולהתססה של הציבור תוך פגיעה ביקר ובאחדות של העם היהודי".

ח"כ יעקב טסלר על הפרובוקציה של ח"כ גלעד קריב: "התנהגותו המחפירה של קריב אשר רק הושבע לכנסת ומייד ניצל את חסינותו לרעה למלחמה וביזוי קודשי ה' ופגיעה בכל יהודי. על כל יהודי להוקיע אותו ואת מעשיו, וכולי תקווה שאיש כזה לא יהיה שותף לשום קואליציה עתידית".

ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) בטוויטר: "מה שקרה הבוקר בכותל המערבי עם הח״כ הרפורמי והזלזול בספר תורה רק מחזק את הדאגה שיש לציבור המסורתי מהנזק מעליית הרפורמים והקונסרבטיבים. ‏ראו כמה חשוב להקים ממשלת ימין שקווי היסוד שלה יהיו הסטטוס קוו בשמירה על הצביון היהודי במדינת ישראל ושמירה על קודשי ישראל".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר על ניסיונו של ח"כ גלעד קריב להבריח ספר תורה לתפילת הרפורמים: "בזוי ולא ראוי שחבר כנסת מנצל חסינותו לעבור עבירה פלילית ולפגוע ברגשות עם ישראל בראש חודש. בכוונתי לפנות בתלונה ליו"ר הכנסת נגד מעשיו של קריב ולבקש שיוזהר לבל ימשיך לבצע עבירות פליליות של התססה והמרדה שהחסינות לא מגנה עליהם".

ח"כ אבי מעוז יו"ר מפלגת נעם, התפלל הבוקר תפילת ר"ח אייר חגיגית בכותל המערבי. בתפילה החגיגית השתתפו מאות מתפללים ומתפללות. לאחר התפילה מסר חה"כ מעוז: "הרב צבי יהודה זצ"ל היה אומר 'כשמגיעים לכותל מרגישים שתי הרגשות. הרגשה אחת כמו במקווה טהרה. הרגשה שניה הסתכלות שהיא מסוף העולם ועד סופו', כלומר פרספקטיבה".

"אנחנו התפללנו היום ברחבת הכותל המערבי תפילה חגיגית של ראש חודש, והשתדלתי להרגיש את שתי ההרגשות האלה. מה שהיה היום בכותל המערבי, עם הפרובוקציות, אנחנו נפעל לכך שבממשלה הבאה לא יחזור על עצמו. חודש טוב ומבורך לכל בית ישראל". הוסיף מעוז.

ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) בתגובה לפרובוקציה של ח"כ גלעד קריב בכותל המערבי: "כואב לראות ניצול ציני של החוק עבור פרובוקציה הפוגעת בקודשי ישראל. החוק שאמור להעניק לחבר כנסת את היכולת לסייע לאזרחים, הופך בידי חבר הכנסת קריב לכלי שרת עבור קבוצת אנשים שעוברים על החוק פעם אחר פעם ומבזים את המקום הקדוש ביותר לעם היהודי".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, על הפרובוקציה של ח"כ גלעד קריב בכותל: "תורת ישראל היא תורת חיים. אף פרובוקטור שרלטן לא יצליח לקעקע את נצח ישראל. גם הקריאה בספר חסרת כל משמעות, מכיוון ש"ספר תורה שכתבו מין, יישרף" (רמב"ם הלכות יסודי התורה פ"ו ה"ח)".

הקרן למורשת הכותל מסרה הודעה חריפה בעקבות התקרית: "הקרן למורשת הכותל מצרה על העובדה שחבר הכנסת גלעד קריב ניצל באופן ציני הבוקר את חסינותו שהגיע לכותל המערבי ובידו ספר תורה אותו הכניס בניגוד להוראות היועץ המשפטי לממשלה ולנהלי המקום".

"חבר הכנסת קריב הגיע לרחבת הכותל יחד עם קבוצת נשות הכותל של כ 20 נשים ולמרות שהוא היה מודע לכך שאירוע זה יפר את הסדר הציבורי במקום הרגיש ביותר והדבר מנוגד לנהלים בכותל המערבי ואף נמסר לו מכתב מטעם משרד המשפטים המצביע על התנהגותו האסורה, הוא התעלם ממנו למרבה הצער והמשיך בפרובוקציה".

"בצעד זה, החזיר חבר הכנסת את המהומות שהיו בכותל בעבר ושקטו בשנה האחרונה בזכות מאמצי הקרן למורשת הכותל המערבי לייצר אחדות ברחבת הכותל המערבי בכלל ובתפילות ראש חודש בפרט".

"קבוצת נשות הכותל עשו אף הן פרובוקציה וחילול קדושת המקום בהצטרפותן לחבר הכנסת ברחבה העליונה תוך התגרות בקהל המתפללים והמתפללות בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה ונהלי המקום ברחבת הכותל המערבי".

"הערב, ירכין עם ישראל ראש מול אבני הכותל לזכרם של חללי מערכות ישראל וחבל שדוקא ביום הזה מעורר חבר הכנסת קריב פרובוקציות מיותרות, מפר את הנחיות המדינה וגורם להפרת הסדר. הקרן למורשת הכותל המערבי קוראת להסיר את המחלוקות מעל רחבת הכותל המערבי ולהשאיר את המקום כמאחד", לשון ההודעה החריפה.

אורן הניג מ'מרכז ליב"ה' מסר בתגובה לאירועים: "חבל מאוד שח"כ קריב מהתנועה הרפורמית מנצל את חסינותו כדי לעבור על החוק ולפגוע באלפי המתפללים והמתפללות שפוקדים את הכותל, רק בשביל לייצר פרובוקציה זולה עבור קבוצת נשים קיצוניות וקיקיונית שכבר 30 שנה לא מצליחה לזכות לאהדה ציבורית ונשארת בכמות המספרית המצומצמת שלהן, אנו מקווים שגם נבחרי הציבור יתעוררו וישימו סוף לפארסה הזו וישמרו על הכותל בקדושתו ושלמותו'".

אל מול תפילת ראש חודש חגיגית שהתקיימה הבוקר ברחבת הכותל המערבי בהשתתפות מאות מתפללים ומתפללות הגיעו גם החודש קומץ נשים מארגון 'נשות הכותל'.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים