שיתוף
תגובות
משפט » הח"כ שהגיש תלונה נגד השופטת "לא נרתע"
משה ארבל
חה"כ משה ארבל מש"ס, שעתר נגד שופטת השלום לתעבורה בגין החזקת עצור במהלך דיון בניגוד לנהלים אומר בשיחה עם 'בחזית', כי הוא איננו חושש להפוך ל'יקיר המערכת'
שר הבריאות משה ארבל | צילום: דוברות הכנסת

במכתב ששלח לנציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אורי שוהם, עתר חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) נגד שופטת בית משפט השלום לתעבורה בבת-ים רווית פלג בר-דיין, לאחר שאפשרה להחזיק עציר לאורך הדיון בעניינו כשהוא אזוק ברגליו בניגוד לחוק.

מזה תקופה ארוכה שחבר הכנסת ארבל שם לו למטרה להיאבק למען זכויות העצורים אשר מתנהל בעניינים הליך הבירור המשמעתי בטרם הורשעו, הליך בו עומדת בפניהם חזקת החפות לכל הדעות.

"סעיף 9א לחוק סדר הדין הפלילי קובע כי ברירת המחדל היא שעצורים לא יהיו כבולים במקומות ציבוריים אלא בהתקיים אחד החריגים לסעיף זה. קביעת המחוקק הכירה בכך שכבוד האדם של העצור מחייב כי הוא לא יאזק ללא סיבה רלוונטית מספקת, כגון חשש סביר שימלט. סעיף קטן4 לסעיף 9א קובע, כי שופט רשאי להורות על שחרור עצור מכבילה כשהוא שוהה באולם בית המשפט", מציין ח"כ ארבל במכתבו לנציב תלונות הציבור על שופטים.

לדבריו, "בעקבות עתירה חשובה שיצאה בענין זה, יצאה הנחייה מטעם היועצת המשפטית לשרות בתי הסוהר ליחידת נחשון ועודכנה פקודת שרות בתי הסוהר, ונקבע כי עצור לא יאזק בידיו או ברגליו במהלך דיון בבית המשפט או בדרך אליו. בהחלטה גם נקבע כיצד על השופטים היושבים בדין להתנהל ביחס לעצירים המובאים כבולים לאולמם".

אלא שבמקרה שלגביו עתר ארבל, "השופטת שניהלה את ההליך לא בהתאם להנחיות בג"ץ בניהולה את ההליך".

יצוין, כי בתקופה האחרונה עלה שמו של ח"כ ארבל מספר פעמים במסגרת פעילותו לשמירת הזכויות האלמנטריות של העצורים באולמות בתי המשפט כאשר מעת לעת הוא נוהג לקיים 'סיור עבודה' באולמות בתי המשפט כדי לעמוד מקרוב על אכיפת החוק על ידי השופטים. אחד המקרים שזכה להבלטה רבה, היה כאשר במהלך דיון בעניינו של עצור שנותר כבול ברגליו, אז התערב לפתע ארבל והסב את תשומת ליבו של השופט לתקנות החוק.

בשיחה עם 'בחזית' נשאל ח"כ ארבל אם הוא איננו חושש שההתמקדות שלו בתחום כה רגיש עלולה להפוך אותו ל'יקיר המערכת', שכידוע איננה אוהבת לבקר את עצמה, בוודאי לא כשזה בא מגורם חיצוני. לדבריו, "פחות מעסיק אותי איך אני נתפס בעיני אחרים, יותר מעסיק אותי שהשינוי יתחולל".

באשר לתלונה המדוברת, "התבקשתי להשלים מסמכים שונים כגון את פרוטוקול הדיון ואני תקווה שהעניין יטופל, אינני מתכוון להרפות מההתעסקות בנושא" הוא אומר ל'בחזית'.

על השאלה "באיזה עוד 'פרויקטים' ומאבקים לטובת האזרח הקטן אתה עוסק? הוא משיב, כי הוא אינו מתחבר למונח האזרח הקטן". לדבריו, "האזרח הוא הבוס שלי והוא לא קטן. והמגוון הוא עצום ומתחלף מדי רבע שעה בהתאם לשיחות הטלפון והמיילים המתקבלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים