שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » החלב תורם לדלקת חניכיים ומונע מחלות לב
מחקר
לקראת חג השבועות הבעל"ט כולנו נכנסות למטבח ושולפות את מחברת המתכונים החלבית ומתחילות בבישול ואפיית מטעמי החג, אז לפני שנתחיל רצינו לתת לכן כמה אנקדוטות בנוגע למוצר הבסיס החשוב כל כך: החלב, איך הוא משפיע עלינו ועל גופינו
מוצרי חלב | צילום: defotoberg, שאטרסטוק

מחקר שהתפרסם ביפן קובע כי צריכה שגרתית של מוצרי חלב יכולה לסייע בשמירה על חניכיים בריאות. במסגרת המחקר, נבדק מצב בריאות החניכיים בקרב 942 בני אדם. החוקרים גילו כי הנבדקים אשר צרכו מוצרי חלב; חלב, גבינות ויוגורט, באופן קבוע ושגרתי, פיתחו פחות מחלות חניכיים.

מחלת חניכיים ממנה סובלים מיליוני אנשים בעולם, מקורה בזיהום חיידקי כרוני הגורם לדלקת בחניכיים ולנסיגת העצם התומכת בשיניים. מחלה זו מהווה סיבה עיקרית לאיבודן של שיניים בקרב מבוגרים.

בקרב משתתפי המחקר, בני 40 עד 79, נבדקו שני ממצאים המצביעים על דלקת חניכיים: עומק הכיסים סביב השיניים ונסיגת החניכיים. החוקרים מצאו כי אצל הנבדקים שצרכו 55 גרם ביום (או יותר) של מוצרים הכוללים חומצה לקטית, נמדדו כיסים פחות עמוקים סביב השיניים ופחות נסיגת חניכיים – ממצאים המעידים על חומרה פחותה של מחלת חניכיים בעקבות צריכת מוצרי החלב.

עוד נמצא קשר, בין דלקות חניכיים חוזרות ונשנות לבין התפתחותה של מחלת לב וסיכון מוגבר לחוות שבץ מוחי. דלקת בחניכיים עלולה לגרום לסיבוכים אצל חולי סוכרת, אצל אנשים עם מחלות כרוניות בדרכי הנשימה ואצל חולים באוסטיאופורוזיס (בריחת סידן).

וכן נמצא כי מוצרי חלב מורידים את לחץ הדם הסיסטולי ומסייעים בשמירה על היגיינת הפה.

ד"ר חיה מאיר, מומחית למחלות חניכיים במרכז הרפואי תל אביב, מצננת את ההתלהבות ומבהירה שהחיידקים המצטברים סביב השיניים, הם הגורם הראשוני למחלת החניכיים, לכן יש להסירם בצחצוח שיניים יסודי יומיומי ולהגיע לטיפול השיננית כל שלושה עד שישה חודשים. צריכת מוצרי חלב בלבד, ללא הרגלי היגיינה אוראלית נכונים, לא יועילו למניעת מחלת החניכיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים