שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » החלה בניית בית כנסת בעלזא בגולובנציץ
בית שמש
עסקנים במתחם המגורים גולובנציץ בבית שמש עמלים על בניית בית כנסת ומקווה טהרה בידיים יהודיות בלבד • ומי עדיין מתפלל בבית אחד התושבים?
פנים בית הכנסת | צילום: בחזית

בשבועות האחרונים החלה בניית בית כנסת מפואר לחסידי בעלזא שהשתקעו במהלך השנה החולפת במתחם המגורים 'גולובנציץ' בבית שמש.

במהלך השנה האחרונה נוסדו בשכונה – שלימים קיבלה את השם "שכונת רמת אברהם" – מספר בתי תפילה ו'שטיבלאך'. ביניהם, 'שטיבלאך' שהוקמו לחסידי גור ודושינסקיא ובית תפילה נוסף בשם 'קהל חסידים'. הקהילה הליטאית בשכונה קבעה את מקום התפילה שלה בביתו של אחד התושבים.

עד כה התפללו תושבי השכונה בבתי התפילה הללו שממוקמים בתוך קרוואנים. כעת החליטו חסידי בעלזא בשכונה לבנות לראשונה בית כנסת מפואר וקבוע בבנייה קלה, לקהילת בעלזא בשכונה, שמונה כעת כבר למעלה מ-100 משפחות.

בניית המקווה טהרה | צילום: בחזית

מי שנטל על עצמו את עול העסקנות הוא בנו של דומ"ץ בעלזא בביהמ"ד בית גדליה בבית שמש, הקבלן ר' דוד פינק. פינק הצעיר גייס סביבו אברכים צעירים וביחד התחילו בבניית הקהילה, כאשר הפעילות הראשונה היא בניית בית כנסת ו'מקווה טהרה' לצדו.

העסקנים החליטו לבנות את בית הכנסת עם ידיים יהודיות בלבד, ולכן, רק אברכים מהחסידות עמלים על בניית המקום, כאשר הצפי הוא לסיים את העבודות ולחנוך את הבית כבר בסוף חודש טבת.

התפתחות גבולי הקדושה בשכונה מהווה בשורה ליהדות החרדית, בכך שלמרות המאבק העיקש שניהלו גורמים מסוימים נגד הבנייה במקום במהלך השנים האחרונות, כ-800 משפחות חרדיות, חסידיות וליטאיות, הגיעו כבר לגור במקום, כשהדירות במקום נמכרות ומושכרות במחירים זולים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים