שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » החלה הלוויתה של השופטת מרים נאור
כעת בסנהדריה
בשל סידורי האבטחה, צומת בר אילן בירושלים נחסמה לתנועה לאורך מסע ההלוויה • בין המספידים יהיו נשיא המדינה, ראש הממשלה, ונשיאת בית המשפט העליון חיות
הנשיא יצחק הרצוג | צילום: חיים צח/ לע”מ

נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת מרים נאור, שהלכה אמש לעולמה בגיל 74, מובאת כעת (ג') למנוחות בבית הקברות סנהדריה בירושלים. את ארונה נשאו אנשי משמר בית המשפט ובטקס יישאו דברים נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, השרים גדעון סער ואיילת שקד וכן בני משפחתה, ובהם בנה ונכדתה.

בשל סידורי האבטחה, צומת בר אילן בירושלים נחסמה לתנועה לאורך מסע ההלוויה.

הנשיא הרצוג ספד לנשיאת בית המשפט העליון לשעבר: "הצלחת לשאת את הלפיד המשפטי בגאווה וחרדת קודש והותרת אחרייך מורשת כבירה. את תזכרי בקורות ישראל כמלכת הצדק".

לאחר נשיא המדינה, עלה ראש הממשלה נפתלי בנט להספיד: "היא פעלה מתוך שליחות עמוקה ואהבה למדינת ישראל. אדם כמוה חיזק את האמון של הציבור הישראלי במערכת המשפט".

עוד אמר רה"מ בנט: "שוחחנו לאחרונה לפני חודשיים כשהציגה את דו"ח הביניים בוועדת החקירה לאסון מירון. שמעתי את הדאגה שלה לחיי אדם, האחריות שהאסון לא יישנה. היא רצתה באמת לתקן, היא ביקשה שנפעל מהר לתיקון".

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות: "הטבעת חותם בל יימחה בכל תחומי המשפט, בצמתים מכוננים שבהם נדרשת כשופטת להתמודד עם פרשות סבוכות, מורכבות והרות גורל בציבוריות הישראלית. אך כל מי שהייתה לו הזכות להכיר מקרוב את מרים נאור השופטת יודע שהתייחסת באותה רצינות ובאותה שימת לב לכל תיק שבא בפניך וכי העיקרון לפיו הכל שווים בפני החוק היה תמיד נר לרגלייך.

"איבדנו ענקית במשפט ואדם נדיר, ואני איבדתי חברה יקרה ואהובה. כמה צניעות, כמה ענווה וכמה מחויבות ציבורית עד הסוף", אמרה חיות.

השרה איילת שקד פרצה בבכי 3 פעמים ולא יכלה להמשיך, כאשר בין היתר סיפרה: "בשבילי היא הייתה חברה, חברה אהובה מאוד, שמרנו על קשר חם, הסתמסנו כל שבוע נפגשנו לארוחות. בסיומו של כל ראיון קיבלתי ממנה ביקורת קפדנית ומפורטת".

עוד ספדה שקד: "עבדנו יחד כמה שנים ואחר כך נשארנו חברות טובות. בחיים המקצועיים היו לנו לא מעט מחלוקות, הכל היה מתוך הערכה הדדית כשטובת המדינה מנגד עינינו. הנשיאה נאור תמיד אמרה לי שהנשיאות היא עול כבד, ואהבתה הגדולה היא בעיקר לעבודתה כשופטת".

נאור הייתה שופטת בית המשפט העליון משנת 2003, ויושבת ראש ועדת הבחירות המרכזית מדצמבר 2011 עד יוני 2012. לאחרונה מונתה לעמוד בראש ועדת החקירה לאסון מירון.

בכירי המערכת הפוליטית ספדו לה אמש, עם ההודעה בדבר מותה. נשיא המדינה, יצחק הרצוג, כינה אותה "מלכת הצדק". "ברמה המקצועית, זכיתי להכיר אותה בפעילותה כשופטת, שם נוכחתי מקרוב בכושר השיפוט המדהים וחדות המחשבה שלה, ביושרה הקיצונית ובמחויבות שלה ל'צדק צדק תרדוף' ו'צדק לכל', שאפיינו את דרכה", כך כתב.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, כתב: "נאור הייתה משפטנית מוערכת אשר מאחוריה שנים ארוכות של עשייה. בפסיקותיה הקפידה לשמור על האיזון המתבקש בין ערכיה השונים של החברה הישראלית, ועל חיזוק אופיה הלאומי והציוני של מדינת ישראל. מעל הכל, היא הייתה אדם של אנשים. נעימת הליכות, מתייחסת בכבוד לכל אדם ומקפידה לומר את דבריה בשלווה. דבריה היו דברי חכמים, ובנחת נשמעו".

נאור כיהנה בתפקיד מינואר 2015 עד אוקטובר 2017 והייתה שופטת בית המשפט העליון משנת 2003. הייתה יושבת ראש ועדת הבחירות המרכזית מדצמבר 2011 עד יוני 2012. בתפקידה האחרון עמדה בראשות ועדת החקירה לאירועי האסון במירון.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים