שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "עליה מדאיגה בתחלואה בציבור החרדי"
נומה מזהיר
פרופ' לוי על חגיגות שושן פורים בירושלים: "עוד לא נאמרה המילה האחרונה". אלרעי פרייס מסתייגת מדברי רה"מ: "לא חותמת פתיחת המשק בעוד שבועיים"
פורים | צילום: RnDmS

ממונה הקורונה במגזר החרדי אלוף (מיל׳) רוני נומה אמר היום (חמישי) כי "מגמת הירידה בתחלואה בציבור החרדי נבלמה והחלה עליה מדאיגה. אנחנו אחרי חודש קשה של חולים ונפטרים רבים, וחשוב שלא נחזור לשם. אני מוטרד בעיקר בגלל פורים והאסון העלול להגרם מהתקהלויות ומסיבות. התנהגות לא אחראית בפורים תחזיר אותנו לתחלואה גבוהה ותמותה. אני מבקש לשמור על הכללים ולחגוג את פורים בזהירות ובבטחה".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין תקף הבוקר את מפרי ההנחיות אמש בתל אביב ואמר כי "החוגגים במסיבות ההדבקה צריכים לדעת – זינוק בתחלואה יהיה רשום על שמכם, סגירת עסקים תהיה בגללכם, אובדן חיי אדם יהיה על מצפונכם. אתם רואים את המצב, אתם רואים איך גם צעירים נופלים לתחלואה קשה, איך המוות מגיע לכל גיל. תתעשתו, עוד לא מאוחר מדי".

הד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה הבוקר בראיון לגלי צה"ל על הבטחת ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיה המשק יפתח באופן מלא בעוד שבועיים או חודש וטענה כי היא "לא יכולה לחתום על זה" כיוון שזה תלוי בתחלואה. כאשר נשאלה האם ישראלים בחו"ל יספיקו לחזור לבחירות, ענתה כי "זה יהיה תלוי בנושא של אכיפת בידוד. ברגע שיהיה את הפיתרון של צמיד דיגיטלי או אפליקציה – יהיה אפשר להחזיר יותר אנשים".

בהתייחסה לעוצר בחג הפורים, אמרה ד"ר אלרעי פרייס כי "אנו חושבים מה לעשות היום ראשון בערב בירושלים, אם אפשר להטיל הגבלות ספציפיות רק בעיר אחת. לא נראה הגיוני שיהיה עוצר בכל הארץ בגלל שאנחנו לא יודעים למקד פעילות על עיר אחת – כל הרעיון הוא למקד איפה שצריך".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי אמר בראיון ל'רדיו 103' כי ייתכן ועוד יחלוט להגביל הגבלות בירושלים ביום ראשון: "זאת לקונה שעדיין דנים בה. דנו רבות בנושא של ירושלים ושושן פורים שחל בעיר שחומות סביב לה, ביום ראשון. העוצר לילה אמור להסתיים ביום ראשון ב-05:00 לפנות בוקר. דנים כרגע בהגבלת התחבורה הציבורית לשם, כנראה שעוד לא נאמרה המילה האחרונה בנושא יום ראשון בירושלים".

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש אמר בראיון ל'כאן רשתב' כי "אני לא יכול להאשים את הממשלה כי זאת הייתה ההמלצה שלנו, לא המלצנו על סגר מוחלט. אני יודע שהטישים של החרדים נערכים בצהריים. הטישים מרוכזים למיטב הבנתי בעיקר ביום ראשון ואנחנו עדיין חושבים איך למנוע אותם. אני חושב שזה לא מידתי להטיל סגר על כל מדינת ישראל בגלל הטישים האלה. לפחות מהצד שלי, האכיפה צריכה להיות בכל המגזרים. כולם גורמים לתחלואה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים