שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » החלו המגעים לחלוקת התיקים בין בנט ללפיד
בדרך לממשלה?
גורמים בסביבת גנץ: בלי תיק הביטחון בידנו – לא תהיה ממשלה • לפיד החל במגעים עם המפלגות הערביות • חלוקת התיקים המסתמנת – והמוקשים שבדרך להקמת ממשלת שמאל
לפיד ובנט | צילום: ויקיפדיה

מהמשא ומתן הקצר שהתקיים עד כה, הולכת ומסתמנת חלוקת התיקים בממשלת בנט-לפיד המיועדת. מצידו של בנט היו מעוניינים לסיים את המשא ומתן כבר השבוע ולהגיע לנשיא המדינה בתום המנדט של נתניהו עם ממשלה מוכנה. בנוסף, מעוניין בנט לצרף לממשלה גם כמה חברים מהליכוד ואף מהמפלגות החרדיות.

ב'חדשות 12' דווח כי על פי הסיכום שהושג נכון לעכשיו, בנט יכהן כראש הממשלה, לפיד כראש הממשלה ברוטציה ושר החוץ, גנץ ימשיך כשר הביטחון, גדעון סער ימונה לשר המשפטים אך הוא גם מועמד לתפקיד שר הביטחון, ואביגדור ליברמן יקבל את תיק האוצר.

אלא שגם מפלגת העבודה ומפלגת מרצ דורשות אף הן תיק בכיר אחד לפחות. זאת בהיותן מפלגות עם כוח פוליטי זהה לזה של סער ובנט (6 ו-7 מנדטים). עם זאת, הן נמצאות בעמדת מיקוח פחות טובה בגלל שהן לא בסכנת עריקה לנתניהו.

על פי הדיווח של דפנה ליאל, בשמאל חשבו להעניק למרב מיכאלי את תיק הפנים, אך נתקלו בסירוב נחרץ של איילת שקד שהתנגדה להעברת התיק למפלגת העבודה, בהיותו של משרד הפנים תיק אידיאולוגי וככזה היא סבורה שהוא צריך להישאר בימין. מעבר לאידיאולוגיה, תיק הפנים הוא גם חשוב מאד לבניית כוח פוליטי בשטח.

מחלוקת נוספת נוגעת גם לתיק החינוך, שדורש הצד הימני בממשלה להעניק ליפעת שאשא ביטון, ואילו בצד השמאלי היו שמחים לראות את יו"ר מרצ ניצן הורביץ מכהן כשר החינוך. מחלוקת נוספת היא גם על תיק הקליטה בין ישראל ביתנו שמעוניינים בו לאורך כל השנים, בעוד שבכחול לבן היו רוצים לראות את פנינה תמנו-שטה בתפקיד.

ב'כאן חדשות' דווח כי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כבר החל בגישושים גם עם המפלגות הערביות. ברשימה המשותפת מבקשים הבהרות בנוגע לדומיננטיות של בנט בממשלה, ושם אומרים שבהתאם לכך יחליטו אם יוכלו להמליץ על לפיד או לתמוך בממשלה כזאת מבחוץ.

ב'חדשות 13' צוטטו גורמים בסביבתו של גנץ שאמרו כי אם יו"ר המפלגה לא יכהן כשר הביטחון – אז המפלגה לא תתמוך בהקמת הממשלה.

מהליכוד נמסר בתגובה להודעת בנט כי הוא פועל להקים ממשלה ש"ממשלה שמחרימה 52 מנדטים של הימין ובנויה מ-50 מנדטים של שמאל, שמאל קיצוני והמשותפת היא לא ממשלת אחדות אלא ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני קטנטן".

"בנט רוצה להיות ראש ממשלה בכל מחיר, כולל במחיר המלכת ממשלת שמאל. אם בנט היה באמת רוצה להקים ממשלת ימין הוא היה עובד שעות נוספות לא לסגור ממשלה עם לפיד אלא פועל לשכנע את גדעון סער להצטרף להקמת ממשלת ימין, או לפחות תומך בבחירות ישירות שהיו מאפשרות הקמת ממשלה כזו כפי שבוחריו באמת רוצים".

עוד נמסר כי "בנט מוכן להקים ממשלת שמאל עם 50 ח״כים של שמאל, שמאל קיצוני והמשותפת, הכל כדי לספק את האמביציה האישית שלו להיות ראש ממשלה בכל מחיר. על בנט להפסיק מיד לטרפד את החוק לבחירה ישירה, שיוציא אותנו מהפלונטר הפוליטי והוא הנתיב היחיד האפשרי להקמת ממשלת ימין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים