שיתוף
תגובות
חדשות » החללית ובה האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה- נחתה בשלום
רגליים על הקרקע
האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה חזר הערב יחד עם צוות "דרגון 2" לכדור הארץ. נחיתת החללית עברה בהצלחה וכל אנשי הצוות חזר בשלום.
תגיות:
אסטרונאוט בחללית | צילום: שאטרסטוק

המסע בחלל מסתיים: האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה חזר הערב (שני) יחד עם צוות "דרגון 2" לכדור הארץ. נחיתת החללית עברה בהצלחה וכל אנשי הצוות חזר בשלום. לפנות בוקר השלימה החללית את התנתקותה מתחנת החלל הבין-לאומית ומאז עשתה את דרכה לכדור הארץ. בסיום הטיסה, שארכה כ-16 שעות, הצוות הוצנח למי האוקיאנוס האטלנטי, כ-90 ק"מ ממזרח לג'קסונוויל פלורידה.

כפי ששמה מרמז, הקפסולה צונחת לתוך האוקינוס, כאשר תכונות המים מרפדות את החללית מספיק כך שאין צורך בבלימה נוספת. המסע התארך בכשבוע מעבר למצופה בעקבות תנאי מזג אוויר לא אופטימליים. יחד עם סטיבה, חוזרים לכדור הארץ מייקל לופז אלגריה, אסטרונאוט נאס"א לשעבר ומפקד המשימה, מארק פאת'י הקנדי, ולארי קונור האמריקני.

חזרת החללית התעכבה בכשבוע, משום שמזג האוויר לא היה אופטימי לביצועה. "בכל אתרי הנחיתה הייתה תחזית של רוחות וגלים חזקים", מבהירים מטעם משימת 'רקיע', שמנהלים את האירוע בכל הנודע למעורבות הישראלית בו. לכן, כך מסבירים ב'רקיע', בדומה למה שקורה בעת שיגור החללית, גם בעת הנחיתה מנטרים צוותי הקרקע את מזג האוויר באופן עקבי.

"ישראל נראית מקסים מלמעלה", סיפר איתן סטיבה בסיומו של יומו ה-5 בחלל. "היום ראיתי לפני שעה וחצי את ישראל ואת כל האזור, רואים מקצה לקצה, ממש רואים מאפריקה עד לצפון טורקיה במבט אחד, ישראל שם באמצע וזה באמת מחזה מרהיב. אני יכול לדווח מזג אוויר מאוד מדויק מפה", הוסיף.

סטיבה סיפר על שיתוף פעולה מיוחד במינו בין האסטרונאוטים: "היום זה יום מאוד מאוד מיוחד, זה יום האסטרונאוט הבין-לאומי, חגיגי מאוד בתחנת החלל, ובכל תחנות הבקרה. ואנחנו והצוות האמריקני, הבחור הגרמני, והצוות הרוסי משתפים פעולה בצורה יוצאת דופן. העזרה שלהם לפעילות שלנו היא מרשימה, לבד לא היינו מסתדרים פה עם עומס הפעילויות שלקחנו איתנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים