שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » החללית של SpaceX התפוצצה בטיסת ניסוי
צפו
חללית של חברת החלל SpaceX התפוצצה בנחיתה לאחר שיגור ניסיוני מוצלח במדינת טקסס שבארצות הברית. זו הפעם השנייה שבה דגם של החללית מתפוצץ לפני הנחיתה
תגיות:
התפוצצות החללית | צילום: SpaceX
צפו בהתפוצצות החללית |
צילום: SpaceX

ספינת החלל של חברת SpaceX האמריקאית התפוצצה במהלך ניסוי שבוצע במתקן של החברה בטקסס, כהכנה להמראה למאדים. על פי הדיווחים מהמקום, החללית – Starship SN9 – שאמורה לשאת אסטרונאוטים למאדים, הספיקה להמריא לגובה של עשרה קילומטרים כנדרש וביצעה את התמרונים הנדרשים. עם זאת, היא לא הצליחה לנחות בצורה טובה במקום – והתפוצצה.

בשעה 22:25 שעון ישראל הופעלו המנועים של דגם ספינת החלל והיא המריאה מהבסיס בבוקה צ'יקה, שבדרום טקסס. בקול רעש אדיר התרוממה ספינת החלל מעלה. כשהגיעה לגובה 10 ק"מ ספינת החלל הסתובבה וכיוונה עצמה לנחיתה. עד שלב הכל נראה תקין. אך למרבה האכזבה ספינת החלל הגיעה בזווית לא נכונה לקרקע – והתפוצצה.

הניסוי הזה הסתיים באופן די זהה לזה שנערך לפני כחודשיים, גם אז החללית התפוצצה בזמן הנחיתה – ולאחר שהגיעה לגובה של 12 קילומטרים. עם זאת, נסיבות הפיצוץ בפעם הקודמת היו שונות – ונראה שאז החללית לא הספיקה להאט לקראת נחיתה מסיבה אחרת.

על פי התכנון של SpaceX, הדגם הסופי של ספינת החלל אמור להיות בגובה של כ-120 מטרים. דגם האב טיפוס של הטיל נבנה מפלדת אל-חלד, והוא בעצם גרסה חדשה של הטילים שחשף בשנה שעברה המיליארד ומנכ"ל החברה אילון מאסק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים