שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » החל ממחר: בתי חולים לא יקבלו חולי קורונה
ההסכם הופר
למרות פגישות חוזרות ונשנות והסכמים חתומים עם הממשלה הממשלה לא העבירה את התקציבים השונים לבתי החולים שקורסים מעבודה ולכן החל ממחר לא יקבלו חולי קורונה
המרכז הרפואי שערי צדק | צילום: ויקיפדה

לפני כשמונה חודשים סיכמה הממשלה עם בתי החולים כי יקבלו תקציב מיוחד שיקל עליהם לסיים את שנת 2021 כדבעי וללא צורך בתרומות מגופים זרים, אך עד לשעה זו שום הסכם לא קויים, ומשכך יצאו מנהלי שבעת בתי החולים הציבוריים בארץ למחות על העוול הנורא מול משרד הבריאות.

בין הדוברים במחאה היה מנכ"ל בית החולים שערי צדק פרופ' עופר מרין שהודיע באופן חד משמעי בשם שבעת מנהלי בתי החולים כי החל ממחר לא יקבלו בבית החולים חולי קורונה כלל, ומערכת הבריאות תעבור למתכונת שבת.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר גביר המאושפז בעצמו כעת בבית חולים בשל היותו חיובי לקורונה אמר בתגובה: "מבין לליבם של מנהלי בתי החולים ואכן בעיניי אני רואה מתוך שהותי באישפוז במחלקת הקורונה שהמחלקות מוצפות עמוסות וחסר כוח אדם. קורא לראש הממשלה לפתור עוד הערב את המשבר ולהעביר מאות מליונים, תוך בקרה שהכסף הולך לעוד מיטות, עוד רופאים ורופאות ועוד אחים ואחיות. מדובר בצו השעה, הם צודקים, אני רואה זאת בעיניים".

ח"כ קטי שטרית כתבה: "כיו"ר השדולה למען בתי החולים הציבוריים דרשתי לכנס דיון דחוף בעניין. לא יכול להיות שהממשלה שלנו הגיעה להסכמים להוספת תקנים ותקציבים ולממשלה הזאת יש סדרי עדיפויות שפוגעות בכולנו בתקופת מגיפה כל כך קשה. ממשלה מופקרת".

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס): "לאחר התרעות חוזרות ונשנות שלי מעל כל במה אפשרית, הנה זה הגיע – שבעת מנהלי בתי החולים הציבוריים הודיעו: לא נקבל ממחר חולי קורונה. הם צודקים! משרד האוצר עשה את מה שיודע לעשות הכי טוב – להונות אותם במשך חודשים. אוי לממשלה שמזלזלת באזרחיה, בושה למשרד האוצר, לשר העומד בראשו שמגבה את פקידיו שלא לעמוד במילתם. בושה לשר הבריאות ששותף מלא להונאת הציבור בכלל ולמטופלים בפרט. ממשלה חולה – עם בריא, די נמאסתם, לכו הביתה ותנו לאזרחי ישראל לחיות בכבוד".

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני: "נושא בתי החולים הציבוריים זאת שערוריה. שר האוצר הקודם ישראל כץ חתם על העברת 650 מליון שקלים לבתי החולים בהתאם לסיכום איתם, והממשלה הרעה הזאת לא מיישמת את זה וגורמת בכך לסכנת נפשות לציבור בישראל, יש לעשות הכל על מנת שהכסף יעבור לבתי החולים הציבוריים העומדים יומם ולילה במסירות נפש על משמר בריאותם של תושבי ישראל"

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס, מגיב גם הוא ואומר: 'כך זה כשאין פיקוח של ועדת הכספים על משרד האוצר, המשרד מרשה לעצמו להפר הסכמים חתומים, לפני כחצי שנה, לאחר מאבק ממושך של מנהלי בתי החולים הציבוריים, בירושלים, נצרת, נתניה ובני ברק, ובהשתתפות חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה, חתם משרד האוצר על הסכם חדש עם מנהלי בתי החולים.

לצערי, משרד האוצר מתכחש לחלקו בהסכם ומעמיד את בתי החולים הציבוריים בפני שוקת שבורה. כבר לפני חודשיים פניתי יחד עם שליש מחברי ועדת הכספים ליו"ר הוועדה, על מנת שיקיים דיון בסירוב משרד האוצר לקיים את חלקו, על אף הזמן שחלף דיון כזה טרם נערך. כך זה שוועדת הכספים שאמורה לפקח על משרד האוצר נשלטת על ידי איש מפלגתו של שר האוצר.

אני קורא לממשלה להתעשת ולסיים אחת ולתמיד את הפערים התקציביים של בתי החולים הציבוריים. לא יתכן שבירת ישראל על מיליון תושביה תישאר ללא בית חולים זמין לחולי קורונה בשיאו של משבר מתגלגל".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. לא מתביישים ? ליצמן שנים ייבש יחד עם חבריו את מערכת הבריאות , דירדר אותה אל עבר פי פחת , בשלטשת הג)ים הקודמים היו הבטחות בלבד אבל כספים בקושי למערכת הבריאות .
    כעת באים בטענות לממשלה שעדיין לא חדשיים שולטת . אבל בנתה את התקציב , ומי היללנים ? אלו שישבו על ברזי הכסף הציבורי .

  2. והנה תחת הממשלה הרעה הזו אנו מתקדמים למראות הקשים של איטליה ומדינות אחרות שאיבדו שליטה.
    בקרוב נמצא מתים ברחוב ובבתיהם בכמויות, ילדים יחלו והמדינה תאבד כל שליטה על המגיפה.

    עם ישראל ומפלגת התשקורת – בחרתם בחדלי האישים האלו במקום במנהיג אמיתי ועכשיו כולנו סובלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים