שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » החל פינוי המשפחות מ'גבעת עמל' בתל אביב
מתבצרים בבתיהם
הפינוי נהפך לאלים לאחר שתושבי השכונה הביעו התנגדות וגם כעת מתבצרים בבתיהם. כיום גרות במקום כ-45 משפחות ב-14 נחלות משפחתיות
דרום תל אביב | צילום: Maor_Winetrob, שאטרסטוק

לאחר חודשים של דיונים והתנצחויות, המשטרה החלה הבוקר (ב') בפינויים של 45 המשפחות האחרונות שנותרו לגור בשטח 'גבעת עמל' שבתל אביב. הפינוי מתקיים לאחר חודשים שבהם הפגינו תושבי הגבעה בתקווה שהממשלה החדשה תשנה את גורלן של המשפחות ותאפשר להם להישאר במקום.

הפינוי נהפך לאלים לאחר שתושבי השכונה הביעו התנגדות וגם כעת מתבצרים בבתיהם. כמו כן, לאורך כל גבעת עמל נתלו שלטים עם פניהם של כמה פוליטיקאים, בהם: ראש עיריית תל אביב רון חולדאי ושר המשפטים גדעון סער. על השלטים נכתבו משפטים כמו: "ברגע האמת אדיש", "מנותק" או "טמע". כמו כן, נתלו שלטי מחאה בסגנון: "לא נוותר – המלחמה על הבית".

כזכור, בשנת 2014 פינתה המשטרה באלימות כ-80 משפחות מ-20 נחלות, בשני מבצעי פינוי גדולים. כיום גרות במקום כ-45 משפחות ב-14 נחלות משפחתיות, החוששות מגורל דומה. בית המשפט קבע ב-2018 שהתושבים לא פולשים, אבל לא החליט על עצירת הפינויים.

שכונת גבעת עמל מהווה את אחד משטחי הנדל"ן המבוקשים ביותר בישראל; שטחים שחלקם לא הוסדרו מאז קום המדינה.

כבר בחודש אוגוסט התושבים הוחתמו על מתווה פיצוי שהוסדר עם שר המשפטים. המתווה קובע קריטריונים לפיצוי המבוססים על החלטות משפטיות קודמות. לפי המתווה, הדיירים המפונים יקבלו סיוע בשכר דירה לחודשים הראשונים שלאחר הפינוי לצורך תקופת הסתגלות. כמו כן, כל נחלה תזכה לפיצוי עבור המבנים והחצרות שבהם התגוררו בני המשפחה בשנת 1961 – השנה שבה נמכרה הקרקע ליזמי נדל"ן על-ידי המדינה.

מדוברות המשטרה נמסר: "משטרת ישראל ערוכה החל משעות הבוקר, בשתוף צוותי כב"ה, מד"א, נציגי הרשות המקומית וגופים אזרחיים נוספים, לסיוע באכיפת צו פינוי שיפוטי התלוי ועומד בשכונת גבעת עמל בת"א.

בשל עומסי תנועה הצפויים בצירים הסובבים את המתחם, ציבור הנהגים מתבקש שלא להגיע למקום ולבחור בדרכים חלופיות, תוך שימוש באפליקציית Waze המעודכנת בהסדרי התנועה העיתיים במקום.

אנחנו קוראים לתושבי המתחם להישמע להנחיות השוטרים, לשמור על הסדר הציבורי ולאפשר לקבלן הביצוע ליישם את ההחלטה השיפוטית, כאשר המשטרה תגלה אפס סובלנות לכל גילויי אלימות או סיכון כלפי מי מהנוכחים במתחם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים