שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » החמושים שחטפו את הספינה אמש – עזבו אותה
הבוקר
לפי שירות הסחר הימי של בריטניה, זו הייתה קבוצת חמושים הקשורה לאיראן שהשתלטה על "אספלט פרינסס". בטהרן טענו בתוקף שהדיווחים שהם קשורים, "תירוץ לפעולה עוינת"
ספינת פיראטים | צילום: Sudarsan Thobias, שאטרסטוק

החמושים שעלו אתמול על סיפונה של ספינה לחופי איחוד האמירויות הערביות עזבו אותה הבוקר (רביעי) – כך דיווח שירות הסחר הימי של בריטניה. לפי דיווחים בממלכה, הייתה זו קבוצת חמושים הקשורה לאיראן שהשתלטה על "אספלט פרינסס". ארבע ספינות נוספות דיווחו אתמול כי הן איבדו שליטה בסמוך לאי פוג'ירה שבמפרץ עומאן.

משרד החוץ באיראן כינה את הדיווחים אודות חטיפה אפשרית כ"חשודים", ובהמשך טענו בטהראן שהדיווחים הם "תירוץ לפעולה עוינת". משרד החוץ הזהיר מפני כל ניסיון לייצר "אווירה שקרית" כלפי טהראן. "הדיווחים על התרחשותם של סדרת אירועי אבטחה של ספינות במפרץ הפרסי ובמפרץ עומאן מעוררים חשדות", נמסר מטעם דובר משרד החוץ האיראני.

כזכור, הארגון הימי בבריטניה דיווח על "חטיפה פוטנציאלית" של ספינה במפרץ עומאן מול חופי פוג'יירה שבאיחוד האמירויות. לפי הדיווחים, שמונה או תשעה אנשים חמושים עלו על אחת הספינות וביצעו השתלטות. איראן הכחישה כל קשר לנעשה במפרץ עומאן. למכלית הנסיכה אספלט אין קשר לבריטניה או לישראל.

האירוע התרחש במפרץ עומאן – מול חופי איחוד האמירויות כאשר ספינות ששטו באזור חופי איחוד האמירויות קיבלו התרעה שלא להתקרב לאזור, מפני חשד לאירועים חריגים.

מספר דקות לאחר מתן ההוראה לספינות שלא להתקרב, 4 ספינות ששטו באזור הודיעו למרכז הבקרה הימי כי איבדו שליטה על יכולת הניווט, החשש הוא כי הספינות עלתה על מוקש ימי. משרד החוץ הבריטי הודיע בעקבות האירועים האחרונים כי "החל לחקור את אירוע כלי השיט מול חופי האמירויות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים