שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » החמרה במצבן של שתי יולדות שחלו בקורונה
קרע רוע גזר דיננו
חלה הידרדרות במצבן של שתי יולדות שנדבקו בנגיף ואושפזו לפני עשרה ימים בבית החולים בילינסון. היום הן חוברו למכונת אקמו
מחלקת קורונה | צילום: StreetonCamara, שאטרסטוק

בית החולים בילינסון עדכן היום (חמישי) כי חלה הידרדרות במצב שתי היולדות שהתאשפזו במצב קשה לפני כעשרה ימים לאחר שחלו בקורונה. עקב ההחמרה במצבן, השתיים חוברו למכשיר אקמו.

מנהל מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים, ד"ר איליה קגן, אמר כי "כיוון שחלה החמרה במצבן החלטנו לחבר אותן למכשיר האקמו שמחליף את תפקוד הריאות עד להתאוששותן".

מדובר באישה בת 33, שאושפזה בשבוע ה-31 להריונה והתינוק שלה יולד בניתוח קיסרי. התינוק הועבר לפגייה בבית החולים שניידר במצב קשה. גם החולה השנייה, בת 35, אושפזה בשבוע ה-31 להריונה. בבילינסון הוחלט להנשימה עקב מצבה הקשה וליילדה בדחיפות. התינוק הועבר לפגייה במצב יציב. לשתיהן אין מחלות רקע ושני הפגים מונשמים.

בתוך כך, יולדת נוספת, בת 34 שאושפזה בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק עם קורונה ונזדקקה גם היא למכונת לב-ריאה, הועברה לאשפוז במחלקת הטיפול נמרץ קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר. מבית החולים נמסר שמצבה קשה.

בינתיים, בבית החולים לניאדו עדיין מאושפזת יולדת בת 37 שחלתה בקורונה. מצבה השתפר, אך היא עדיין מורדמת ומונשמת. התינוק, שיולד בניתוח קיסרי, לא נדבק בקורונה ומצבו טוב.

היא חלתה בשלב מתקדם של הריונה וטופלה בביתה. לפני כשבועיים מצבה החמיר והיא פונתה לבית החולים במצב קשה מאוד.

ד"ר אמיר ויינטראוב, סגן מנהל רפואי בבית החולים, אמר היום כי "היולדת והתינוק הם בין הראשונים שחשפו בפנינו את הבעייתיות של הקורונה בהריון. היא הגיעה אלינו במצב קשה, מצב שדרש את סיום ההיריון. אנחנו מקווים שמצבה ישתפר". הוא הוסיף כי "ההמלצה שלנו היא להתחסן בהיריון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים