שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » החסיד הנודע שהיה מקורב לרבי נפטר בגיל 93
אבל בבעלזא
החסיד הישיש, הרב סנדר פריד ז"ל, שהתלווה אל הרבי מבעלזא בנסיעותיו לחו"ל ושנכנס אל חדר האדמו"ר מדי מוצ"ש כדי להגיש חמין ולשוחח בענייני השעה, הלך לעולמו היום
תגיות:
הרה"ח אלכסנדר פריד ז"ל בשמחת הפארשפיל לנכד האדמו"ר מבעלזא | צילום: אנשיל בעק

ברוך דיין האמת: בירושלים הלך לעולמו החסיד הישיש הרב אלכסנדר (סנדר) פריד ז"ל בשיבה טובה בגיל 93. הוא החזיר את נשמתו לבוראו היום (שני) כשהיה בביתו בקרית בעלזא בירושלים, לאחר תקופה שלא חש בטוב ולא יצא מהבית.

המונח ז"ל היה מקורב מאוד לכ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א, ועמד איתן לצד הרבי במהלך השנים, וכך גם התלווה אל הנסיעות של הרבי לחו"ל. הוא גם נהג להיכנס מדי מוצאי שבת אל חדרו של הרבי ולהגיש את ה'חמין', כוס קפה, ולשיחה מיוחדת במהלכה זכה לדבר עם האדמו"ר בענייני השעה.

המנוח נולד בכ"ה סיוון שנת תרפ"ז בעיר סאמבאטהעלי בהונגריה לאביו הרה"ח אברהם צבי פריד ז"ל. הוא עבר את השואה האיומה במחנות באושוויץ ולאחר שניצל בחסדי שמיים, הוא הגיע לאנטוורפן בבלגיה, בה קבע את משכנו עד לפני מספר שנים כשעלה לארה"ק. במרוצת השנים הוא אירח בביתו את בן האדמו"ר הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח בביקוריו באנטוורפן.

ר' סנדר ז"ל לא פספס אף פעם תפילה או טיש אצל הרבי. מחמת כבוד רבו הוא לא הניח את ידיו על השולחן במהלך הטישים, גם כשהטיש נמשך שעות ארוכות. גם באחרית ימיו הוא הקפיד על כך.

בתקופה האחרונה נחלש מאוד וגם אושפז בבית החולים. ביום הראשון של חנוכה עוד זכה להשתתף במעמד הדלקת נר חנוכה. במהלך התקופה האחרונה בה מיעט לצאת מביתו מחמת חולשתו, הגיע האדמו"ר מבעלזא מספר פעמים לבקרו בביתו בערבי ובמוצאי שבתות. 

המנוח הותיר אחריו דורות ישרים ומבורכים, כאשר הרבה מצאצאיו מכהנים בתפקידי מפתח בארגוני חסד וקירוב, בחסידות ומחוצה לה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אה! הוא דבק בבוכ"ע מילדותו ומותר לקרוא לו הגה"צ ר'סענדער זצוק"ל … הוא היה חסיד אמיתי של פעם [הכותב אינו נמנה על צאצאיו וגם לא על חסידי בעלזא…]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים