שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » החרגת עטיית מסכות באימונים בשטח פתוח
פיילוט בצה"ל
משרד הבריאות החליט על פיילוט שיחל מחר ויימשך ל-3 חודשים. במסגרתו יוחרגו חלק מהיחידות בצה"ל מחובת עטיית המסכות בתנאי שלפחות 90% מהחיילים מחוסנים
כוחות צה"ל בחוות שדה אפרים | צילום: דובר צה"ל

בהמשך לבקשת צה"ל ולאחר התייעצות עם גורמי המקצוע במשרד הבריאות, החליט מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, להחריג חלק מהיחידות בצה"ל מחובת עטיית המסכות, במסגרת פיילוט לתקופה של 3 חודשים. תוקף אישור זה החל ממחר, יום שני.

במסגרת פיילוט זה, יחידות הכשרה ויחידות לוחמות יהיו פטורות מחובת עטיית מסכות באימונים ופעילות בשטח פתוח, ובתנאי שלפחות 90% מהחיילים המשתתפים בפעילות הם מחוסנים שחלף שבוע מאז שקיבלו את החיסון השני או שחלו בקורונה והחלימו. לצד זאת, יש לשמור על כללי ההתקהלות והקרבה הרגילים.

כמו"כ, הודגש כי פעילות בחללים סגורים תתבצע עם מסכות ותוך שמירה על כללי הריחוק, וכי האישור מותנה בכך שצה"ל יעקוב אחר הופעת תחלואה ביחידות שהפיילוט חל עליהן, וידווח על כך אחת לשבוע לשירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אלא אם כן תחול התפרצות שעליה יש לדווח מיד.

בנוסף, במשרד הבריאות הדגישו כי חשוב להדגיש לגבי הציבור הכללי, שעמדת משרד הבריאות היא להמשיך ולעטות מסכות עד להודעה חדשה.

גם מדובר צה"ל נמסר כי "בהתאם לבקשת צה"ל ולאישור משרד הבריאות, תבוטל החל ממחר, כחלק מפיילוט שיימשך שלושה חודשים, חובת עטיית מסיכות באימונים ובפעילויות בשטח פתוח של יחידות הכשרה ויחידות לוחמות. הקלה זאת מותנית בכך שלפחות 90% מהחיילים המשתתפים בפעילות חוסנו מפני קורונה או שהחלימו ממנה".

‏בהודעה צוינה גם כי "בתום שלושת חודשי הפיילוט יישקל המשך יישום ההקלה. יודגש כי כלל הפעילויות יתקיימו תוך שמירה על כללי ההתקהלות והריחוק החברתי הקיימים וכן כי הפעילות בחללים סגורים תמשיך להתבצע תוך עטיית מסכות ושמירה על כללי הריחוק החברתי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים