שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » החרדים ונתניהו נאמנות עיוורת?
האיש או הסמל
בראשון הקרוב יתייצב ראש הממשלה נתניהו בשערי בית המשפט לרגל הדיון הראשון ותחילת המשפט בעניינו • ביקשנו ללמוד על התמיכה הכמעט אבסלוטית ורבת השנים של החרדים לרה"מ נתניהו בעזרתם של כמה יועצים אסטרטגיים
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: קובי גדעון, לע"מ

אמש הודיע בית המשפט כי הוא דוחה את בקשתו של ראש הממשלה נתניהו שלא להופיע בדיון הראשון בעניינו שיחל ביום ראשון הקרוב. עם תחילת ההליך המשפטי והאהדה הבלתי מסויגת לה זוכה נתניהו משותפיו החרדים שהשתתפו ב 4 מתוך 5 הממשלות אותן הוביל, ביקשנו להבין "מה מביא את החרדים לנשוך שפתיים ולשמור אמונים לבן אדם עם 3 כתבי אישום שהונו הפוליטי אם נאמר זאת בעדינות, לא בשיא? שוחחנו עם שניים בעניין: רוני רימון יועץ אסטרטגי ושותף במשרד רימון כהן, וארי גלהר יועץ אסטרטגי ושותף ב'ריפבליק יועצים', וכתב לענייני חרדים לשעבר ב'מעריב'.

"הנושאים הפליליים מהסוג שבהם נאשם נתניהו, לא מטרידים כל כך את המפלגות החרדיות". מסביר רוני רימון. לדבריו, "החרדים לא אוהבים בלשון המעטה את מערכות אכיפת החוק, שלתפיסתן פועלות נגדם ופוסקות נגדם. לכן, הן מוצאות בנתניהו פרטנר בעל השקפת עולם, כזו שאף היא אינה משלימה עם "שלטון השופטים", וזה הענין".

גלהר מצדו מסביר, כי "נוצר פה שילוב מעניין של אוכלוסיות המיעוט חרדים/דתיים/פריפריה ועוד שספגו במהלך השנים בנפרד ממערכות אכיפת החוק וכעת כל הקבוצות מתאחדות יחד. ואחרון חביב: החרדים רואים את המציאות כמות שהיא ומבינים שהלכו לנתניהו על הראש באופן לא הגון ולכן הם מתייצבים לצד הצדק".

"החרדים פשוט רואים את הנעשה והנשמע ומבינים כמו כל אזרח הגון שהתיקים בהם חשוד נתניהו,הם לא כצעקתה". הוא מסכם.

פרשנים רבים המנתחים את המפה הפוליטית בימים אלה סבורים, כי לולא עמד בנימין נתניהו בראש 'הליכוד' אלא מועמד אחר, החרדים לא בהכרח היו ממשיכים לשמור אמונים למפלגה המזוהה יותר עם המסורת. "הדבר תלוי בהתנהלות של ראש הליכוד", אומר רימון. "נתניהו כיבד מאד את החרדים. זוהי שותפות טובה כיוון שלחרדים אין הרבה דרישות מלבד תקציבים וענייני דת. ואם אתה מעניק להם את הצרכים הללו – הם יתמכו בך בכל שתרצה. החרדים הם ימניים בבסיסם, שונאים כל דבר שקשור לשמאל. לכן, כל יו"ר ליכוד מכהן, אם ינהג כנתניהו – יזכה בתמיכת החרדים". מעריך רימון.

"נקודת המוצא היא, שהחרדים עושים עסקים עם מי שטוב להם לעשות עסקים ובמקרה הזה הם יודעים לעבוד עם נתניהו". אומר גלהר שמציין כמובן את "המכנה המשותף בזיקה למסורת".

"המכנה המשותף של המסורת בין החרדים לליכוד לא נולד היום. אלו שתי קבוצות אוכלוסייה שמאמינות במסורת ישראל לעומת השמאל שפחות מחובר למסורת ולכן השותפות זה אך טבעי". הוא מסביר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים