שיתוף
תגובות
כלכלה » קריירה » החרדים ייאבקו בחזית מאוחדת עם ההסתדרות?
גזירות ליברמן
בעקבות כוונת הממשלה להפסקת סבסוד המעונות והרפורמה בכשרות נועדו ח"כ אורי מקלב ויו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד במטרה לצמצם את הפגיעה בעובדים החרדים
ח"כ אורי מקלב ויו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד | צילום: דוברות

חבר הכנסת אורי מקלב ויו"ר הסתדרות העובדים החדשה ארנון בר דוד נועדו בלשכת יו"ר ההסתדרות שבתל אביב, מתוך רצון לבחון שיתופי פעולה במטרה למנוע פגיעה בזכויות העובדים.

חבר הכנסת אורי מקלב העלה את הפגיעה שתתרחש בעובדות חרדיות עם החלטת שרי האוצר והכלכלה על הפסקת סבסוד מעונות היום לעובדות שאינן עוברות את מבחני כושר ההשתכרות ומרביתן מהמגזר החרדי. מקלב ציין, כי על פי הערכות של מומחים וכלכלנים רבים, קיים חשש ממשי כי הפסקת סבסוד מעונות היום לעובדות חרדיות יוצאי אלפי עובדות ממעגל התעסוקה ויפגע בעובדות ובמשפחתן. 

עוד העלה ח"כ אורי מקלב את נושא הפגיעה הקשה הצפויה בעובדי המועצות הדתיות והרבנות הראשית עם כוונת הממשלה להחיל רפורמה בתחום הכשרות בארץ כחלק מחוק ההסדרים.

כמו כן, דנו השניים בכוונת הממשלה החדשה לצמצם את ימי השבתון ולאפשר עבודה בשבת בחלק מהמקצועות, דבר אשר יביא לפגיעה ממשית בעובדים בתחומים אלו.

יו"ר ההסתדרות מר ארנון בר דוד הצהיר כי יפעל לטובת העובדים ולא יאפשר פגיעה בסקטור זה. כמו כן, הנחה את צוותו לבחון את כוונת הממשלה להפסיק את סבסוד מעונות היום לעובדות חרדיות – דבר אשר על פניו מהווה פגיעה ממשית בעובדות מהחתך הסוציו אקונומי הנמוך.

מקלב הדגיש, כי "בתוך כלל הגזירות שהממשלה מביאה על הציבור החרדי יש פגיעה ממשית בעובדים. הם מבקשים להעסיק עובדים בשבת, פוגעים באפשרות לצאת לעבודה על ידי הפסקת סבסוד מעונות היום ובנושא הכשרות. בסופו של דבר, מעבר לנושא הערכי- אמוני- יש כאן פגיעה בזכויות העובדים ואנחנו מקווים לשיתוף פעולה כדי להגן על העובדים ולא לאפשר פגיעה בהם. לצערנו פעילות הממשלה יש בה מימד של פגיעה בזכויות העובדים ותנאיהם. אנו מבקשים למנוע מצב של ניצול עובדים, וזאת ללא פגיעה במעסיקים-  המהווים מקור תעסוקה יציב עבורם".

מקלב הוסיף ואמר, כי הוא שמח "על הבעת הרצון של ההסתדרות לסייע לעובדים מהציבור החרדי אל מול כל הפגיעה הצפויה בהם".  

בסיום הפגישה, אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, כי ההסתדרות דואגת לרווחת העובדים ולמניעת פגיעה בזכויותיהם, ולא משנה מאיזה מגזר או רקע הם מגיעים. "אנו ערים לשינויים ולתמורות המתרחשות בשוק העבודה במגזר ונעשה כל שביכולתנו כדי לסייע להם".

בר דוד הוסיף ואמר, כי "ההחלטות החדשות של שרי האוצר, הכלכלה והכשרות הינן בעלות משמעות כבדה ועשויות לפגוע באופן ממשי בציבור גדול של עובדים ועובדות מהמגזר החרדי. אנו נפעל בכדי להגן על זכויותיהם ועל אפשרותם לצאת לעבוד ולפרנס את משפחותיהם. נשתף פעולה וניתן גב גם ברמה הפרלמנטרית לצורך כך. ההסתדרות היא הבית של כל, אבל של כל העובדים בישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים