שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "החרדים לא פעלו מספיק בנחרצות מול נתניהו"
ח"כ מתן כהנא ל'בחזית'
ח"כ מתן כהנא מ'ימינה' עונה לכל השאלות: לא רואה אפשרות של חבירה ללפיד, משגר עקיצה לסער, מתכחש לקיומה של עוצמה יהודית ויש לו בטן מלאה על המפלגות החרדיות
ח"כ מתן כהנא, ברקע קלפי בחירות | צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

ימים ספורים למועד האחרון לאישור התקציב, שבמידה ולא יעבור תתפזר הכנסת, ושעות ספורות לאחר רישום המפלגה החדשה של גדעון סער "תקווה חדשה – האחדות תנצח", כשברקע ניצוצות של הסכם אפשרי שעשוי למנוע את פיזור הכנסת, עונה חבר הכנסת מתן כהנא מ'ימינה' לכל השאלות בראיון מיוחד ל'בחזית'.

למרות מסרי ההרגעה שמשדרים בכירי 'ימינה' לפעילי המפלגה ולכלי התקשורת, אין ספק כי מתחת לפני השטח הקרקע מבעבעת. עם כל הכבוד למכתבי "הדרך שלנו" ו"האמת שלנו", העובדה שסער לא נחל ירידה משמעותית בסקרים במשך שבוע שלם ללא ספק 'מדגדגת' את יושבי הבית ברעננה.

ולמרות הכל, ב'ימינה' לא באמת מודאגים. הם כבר הורגלו לפתוח מערכת בחירות עם עשרות מנדטים בסקרים וצניחה למספר חד-ספרתי ברגע האמת. הרי בדיוק לשם כך הומצא הביטוי "הקשית של נתניהו"…

יותר משהמפלגות החרדיות, אני חושב שאנחנו יכולים להיות בית לרבבות חרדים, בעובדה שאנחנו באים ביותר פתרונות מעשיים, כאשר מצד אחד ישלבו את החרדים באופן מלא בחברה הישראלית ומצד שני יעזרו לחרדים לשמור על אורחות חייהם מלא מלא

ח"כ מתן כהנא, ימינה

בשונה מהחליפי שלא נראה שיחליף בקרוב את כתובת המגורים שלו לרחוב בלפור, ב'ימינה' לא נבהלים כל כך מסיטואציות פחות מפרגנות ברמת הפופולריות, לפחות כלפי חוץ. שם, עדיין לא אימצו את נוהג ה"עוצר ראיונות" בשעות חירום, אך נראה כי חבריה בוחרים את מילותיהם בקפידה.

בין עם הסוגיה היא חידוש ברית בנט-לפיד, בין אם מדובר באפשרות של חבירה לסער ובין אם מדובר ביחסים עם המפלגות החרדיות, נראה כי נציגי המפלגה בוחרים את מילותיהם בקפידה. התשובה תתחיל בהתקפה, אך נדיר שתתקלו בתשובה שלילית חד-משמעית.

אם יש משהו אחד שחבר הכנסת מתן כהנא, מספר 5 ב'ימינה', מוכן להצהיר עליו באופן חד משמעי וברור – זה שהם לא יצילו את הכנסת הנוכחית. מבחינתו של כהנא, תהא הפשרה אשר תהא, ח"כי ימינה לא יספקו את התמיכה הנדרשת להשגת רוב של 70 ח"כים שימנעו בחירות. ועוד משהו 'קטן'… מבחינתו 'עוצמה יהודית' של איתמר בן גביר כלל לא קיימת.

התחלנו?

המגמה בסקרים וכניסת סער לזירה מלחיצה אתכם, אתם נערכים מחדש?

כשהסקרים היו גבוהים לא תפרנו חליפות ולא פתחנו שמפניות, גם עכשיו כשהסקרים נותנים לנו מספר מנדטים יותר נמוך אנחנו לא מתרגשים יותר מדי. נכנס שחקן חדש לזירה וכמו כל משהו חדש יש התלהבות ראשונית. בסוף אנחנו מאמינים בדרך שלנו. אנחנו לא מאמינים במפלגות שכל המהות והדרך שלהם מתבסס על "רק לא פלוני…"

בסוף, מי זו המפלגה הזאת? יש שם מישהו שטוען שהוא רוצה להיות ראש ממשלה, כאשר שנה שלמה לא ראינו אותו ולא יודעים מה הוא עשה, בזמן שנפתלי בנט עבד והסתובב בבני ברק, הקים מלוניות, הביא בדיקות הביא את מיי הריטג', בעוד ההוא נעלם.

שים לב שהמספר שתיים לו, ראש הממשלה החליפי שלו, היא זו שיצרה בלבול בעם בכל מה שקשור לחיסונים ועשתה צעדים פופוליסטיים בהיותה יו"ר וועדה. מי יודע מה היא בכלל חושבת ורוצה… אז זה בשבילה להיות ראש ממשלה חליפי?

אנחנו לא נגרר לשיח של רק לא עם ההוא. אנחנו נעבוד בשביל העם עם הקו שלנו, קו של תכניות אופרטיביות ועשייה.

"לא יקרה. לא נצטרף לממשלה הכושלת הזו. לא נצטרף לנתניהו אחרי שהוא מפגין כישלון כה חמור במשבר. המוצא האחרון הוא בחירות. בחירות זה לא דבר טוב במיוחד עכשיו, אבל אנחנו ממילא נמצאים בתקופת בחירות מתמשכת ועלינו לסגור אותה עם בחירות אמתיות ולהתקדם הלאה"

ח"כ מתן כהנא, ימינה
נפתלי בנט בסיור במשל"ט הקורונה של עיריית אלעד | צילום: באדיבות המצלם

נדמה שבכל הקשור לרפורמה במערכת המשפט, קולכם נדם או שהפך להיות 'פרווה' בשיח הימני הטעון נגד המערכת

יש לנו עמדה נחרצת. אני מזכיר לך שמי שהעלה את השיח הציבורי סביב רפורמות נחוצות במערכת המשפט היתה איילת שקד. עד אז אף אחד לא דיבר על זה. בתבונתה הפוליטית היא היתה היחידה שהצליחה גם לעשות עם זה משהו אופרטיבי.

אנחנו זוכרים כיצד הליכוד התגאה במשך שנים שהוא הכיפת ברזל של מערכת המשפט. בנימין נתניהו בראיונות לתקשורת אמר שהוא גאה בזה ששמר על מערכת המשפט מכל שינוי. עכשיו, שהמצב המשפטי שלו מתחיל להיות רעוע, הוא נזכר שצריך לטפל בזה.

אנחנו רואים איזה כישלונות אין סופיים הם ספגו בוועדה למינוי שופטים. אין ספק, הליכוד חזקים בדיבורים ולא עושים כלום. זה חשוב לנו, זה חלק מהמצע שלנו ואנחנו נטפל בזה.

ישנם שיתופי פעולה ביניכם למפלגות החרדיות בהיותם חלק מהקואליציה, או שאתם עדיין פגועים מפירוק הגוש?

אני חושב שברגע האמת החרדים לא פעלו מספיק בנחרצות מול נתניהו למען אי פירוק הגוש. אמנם בסוף מי שפירק את גוש הימין זה נתניהו, אבל ציפינו ליותר מהמפלגות החרדיות. כיום נתניהו מבין שזו היתה טעות חמורה. ברור שיש לא מעט דברים שאנו רואים עין בעין יחד עם החרדים, כגון הצביון היהודי של המדינה.

יותר משהמפלגות החרדיות, אני חושב שאנחנו יכולים להיות בית לרבבות חרדים, בעובדה שאנחנו באים ביותר פתרונות מעשיים, כאשר מצד אחד ישלבו את החרדים באופן מלא בחברה הישראלית ומצד שני יעזרו לחרדים לשמור על אורחות חייהם מלא מלא. כמו למשל אקדמיה נפרדת, כמו מיזם 'משיסוי לשילוב' שתאפשר פטור מוקדם משרות צבאי שיעזור להשתלב בשוק העבודה בגיל צעיר יותר בהתאם ליכולות שלהם, דברים שמאוד חשובים לנו, ואני חושב שרבבות חרדים יכולים למצוא אצלנו בית.

אז אם יושב לנו האברך כולל בחשש מברית האחים עם לפיד שעלולה לחזור, אתה בעצם מבקש להרגיע אותו?

תראה, אנחנו אומרים בצורה הכי ברורה שאחרי מערכת הבחירות נרצה לשתף פעולה עם על מי שירצה לשים את המחלוקות בצד ולבוא ולעבוד למען האיחוד של עם ישראל, הבריאות והכלכלה.

עובדתית, הרטוריקה של 'יש עתיד' לאורך שנים היא לא של אחדות אלא רטוריקה של פירוד וכפיה מול החרדים וציבורים נוספים, של פינו מתיישבים מבתיהם, וקשה לי לראות אותם מניחים את הדברים האלו בצד.

הסקרים אינם מטיבים אתכם יותר וזה ניכר מכל סקר וסקר, בהינתן שלא הליכוד ולא כחול לבן מעוניינים בבחירות, מה הסיכוי שתצטרפו ברגע האחרון כעוגן הצלה אחרון של הממשלה לפני פיזורה של הכנסת?

לא יקרה. לא נצטרף לממשלה הכושלת הזו. לא נצטרף לנתניהו אחרי שהוא מפגין כישלון כה חמור במשבר. המוצא האחרון הוא בחירות. בחירות זה לא דבר טוב במיוחד עכשיו, אבל אנחנו ממילא נמצאים בתקופת בחירות מתמשכת ועלינו לסגור אותה עם בחירות אמתיות ולהתקדם הלאה.

מערכת הבחירות שלפתחנו מוצאת את 'הימין' מפולג מאי פעם. האם תקדמו יוזמה לאיחוד כלל מפלגות הימין והציונות הדתית, כולל 'עוצמה יהודית', על מנת להציל את הימין?

ימינה היא המפלגה היחידה של הציונות הדתית. אין לאף אחד מהצינות הדתית מה לחפש במפלגה אחרת חוץ מ'ימינה'. אמנם אנחנו מפלגה שפונה גם למסורתיים ולחילונים, אבל אנחנו היחידים שדואגים לערכיה של הציונות הדתית, מוסדותיה ומפעלותיה.

נוכחנו כיצד מפלגות אחרות חזקות בדיבורים אך בשטח לא קורה כלום ואף אחד לא דואג לאינטרסים, אלא לעקרונות ולאינטרסים שלהם, ואת הדברים האלו 'ימינה' תהיה היחידה שתעשה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים