שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ח"כים חרדים מנסים לסכל את המתווה המוסכם
מתווה מרוכך
בימים האחרונים הוצע לנציגות החרדית 'מתווה מרוכך' בענין גובה הקנסות, אלא שלמרות שבחדרים הסגורים הובעה נכונות להכיל את המתווה המרוכך, עדיין פועלים לסיכולו
תגיות:
ליצמן, דרעי וגפני בפגישה עם השר אדלשטיין ופרופ' גרוטו

בעוד יו"ר 'כחול לבן' הציב דרישה בפני ראש הממשלה להעלות להצבעה בכנסת את העלאת הקנסות על פי מתווה הקבינט שאושר לפני כחודשיים, מתברר כי בשקט והרחק מאור הזרקורים הגיעו נציגי המפלגות החרדיות להבנות עם יו"ר הכנסת על מתווה מרוכך יותר בכל הקשור לצעדי האכיפה של משטרת ישראל. אלא שעל אף נכונותם להכיל את המתווה החדש, הם עדיין מנסים לפעול לסיכולו.

לפי הצעת הפשרה שהוצגה על ידי 'הליכוד' ופרטיה נשמרו בחשאיות, גובה הקנסות אותו יוכלו לתת שוטרים בדרגה רגילה יוותר ללא שינוי וימשיך לעמוד על 5,000 ₪, כאשר קציני משטרה בלבד, יוכלו להטיל קנסות בסכום של בין 7,500 ₪ ל- 10,000 שקלים, בכפוף לתנאים מסוימים ובהם חומרת ההפרה.

אלא שכאמור, הנציגות החרדית שהביעה נכונות בחדרים הסגורים להכיל את המתווה, מביעה התנגדות גם למתווה מרוכך זה ועדיין מנסה לסכל אותו, במטרה למנוע פגיעה מקסימלית במגזר, כך דווח ב'וואלה'.

לפי הדיווח, בישיבת סיעת יהדות התורה, בעוד חלק מהח"כים צידדו בעד אימוץ המתווה המרוכך, אחרים הזהירו כי הדבר עלול לפגוע בפתיחת מוסדות החינוך החרדים.

עוד נודע, כי בין שלל נימוקי החרדים לדחיית המתווה שהועלו בישיבה עם יו"ר הכנסת יריב לוין, נטען כי התחלואה בחברה החרדית בין כה נמוכה. אחרים טענו כי לא ניתן לעסוק בהעלאת קנסות ביום שבו הגר"ח קנייבסקי חיים קנייבסקי, הורה על פתיחת כלל מוסדות החינוך.

כזכור, בישיבת קבינט הקורונה לפני כחודשיים עלתה להצבעה הדרישה להעלאת גובה הקנסות ל-20,000 ₪ על פתיחת מוסד חינוכי או אירוע המוני, כך גם קנס בגובה 10,000 ₪ על פתיחת עסק בניגוד להנחיות, מה שעורר התנגדות עזה מצד הנציגות החרדית שהבהירה כי לא תעבור על כך לסדר היום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים