שיתוף
תגובות
משפחה » חינוך » החרדים מתנגדים נחרצות להעלאת הקנסות
הקרב על המוסדות
סיעת יהדות התורה תתכנס היום בתיאום עם ש"ס בכדי לדון איך ניתן לעצור את החקיקה בנושא העלאת הקנסות למפירי הנחיות הקורונה
ישיבת סיעת יהדות התורה | צילום: ישכר זלמנוביץ'

בסיעות החרדיות בכנסת צפוים לדון ולהתנגד נחרצות היום בישיבת הסיעה שתסוב סביב העלאת הקנסות למפירי הנחיות הקורונה. ראשי ש"ס ויהדות התורה הודיעו לראש הממשלה כי הם מתנגדים להצעה, מאחר ו"עולה ממנה ריח של רדיפת חרדים".

כזכור, ראש הממשלה נתניהו תקף בקבינט הקורונה את הפרת ההנחיות במוסדות החינוך, ולמורת רוחם של חברי הכנסת החרדים קרא "לפעול בנחישות נגד מי שמפר את ההנחיות – אני סבור שיש להעלות את הקנסות כלפי מעלה, ולפעול בנחישות נגד מי שמפר את ההנחיות, בין אם מדובר בחתונות, מוסדות, אירועים או כל מקום אחר שגורם להדבקה המונית", אמר נתניהו.

לטענתם של דרעי וליצמן האבחנה בין הפרות של בתי ספר וישיבות לאלה שנעשות במקומות אחרים אינה מוצדקת ואינה מקובלת עליהם, וכי עולה ממנה כאמור "ריח של רדיפת חרדים".

היום כאמור, צפויה להתקיים ישיבת הסיעה של יהדות התורה בתיאום עם ש"ס, בדיון איך ניתן לגרום להורדת הסכומים. כאשר לפי תזכיר החוק הנוכחי, שטרם הובא בפני הממשלה, הקנס המקסימלי על פתיחת מוסדות חינוך בניגוד לתקנות יהיה 25 אלף שקלים.

השר דרעי תקף ואמר: "אני לא מקבל את זה שחתונות, חנויות ושאר מפירי חוק שפותחים בניגוד להנחיות יקבלו קנס של 5000 שקלים ומוסדות לימוד במדינת היהודים, שיפרו את ההנחיות יקבלו מעתה קנסות מקסימליים בסך 25 אלף שקלים. אני נגד הפרת הנחיות. במוסדות החינוך של ש"ס שומרים על ההנחיות. אבל מדובר במוסדות החינוך הכי חלשים, הכי עניים ואנחנו דוחפים אותם להפר הנחיות". נתניהו הגיב ואמר כי "הקנסות לפתיחה בניגוד להנחיות חייבים להיות שוויוניים".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה לדברי דרעי, כי "ראש הממשלה חושב שהקנסות צריכים להיות שוויוניים כלפי מעלה, בניגוד לשר דרעי, שחושב שהקנסות צריכים להיות שוויוניים כלפי מטה".

הבוקר אמר ח"כ יעקב אשר ל'יתד', כי "על משרדי הממשלה להתמקד במתווה הנדרש להפעלת עולם התורה והחינוך באופן שיהלום את שמירת כל כללי הבריאות, ולא לברוח לפינה הנוחה של אכיפה וקנסות שאולי טוב לנפנף בהן בתקשורת אך הן לא יועילו כלל לעצירת התחלואה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים