שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "החרדים שותפים בממשלה, לא בעלי הבית"
בנט מסית
יו"ר ימינה טוען כי "עם נגיע ל-15 מנדטים אהיה ראש ממשלה". תוקף את סער: "ניהל נגדנו קמפיין אנונימי ולא חוקי". פוסל ממשלה בראשות לפיד: "הוא שמאל"
תגיות:
נפתלי בנט | צילום: David Cohen 156, שאטרסטוק

כשבועיים לבחירות, נפתלי בנט בטוח: "אני אהיה ראש הממשלה הבא". אמנם הוא עומד בראש המפלגה הרביעית בגודלה, והמספרים לא ממש מסתדרים, ובכל זאת יש לו תוכניות סדורות: "לא אחרים את נתניהו, אבל מייד אחרי פסח נלחץ את ידו, נגיד 'תודה רבה' ונחליף אותו".

בראיון שיפורסם מחר ב'ישראל היום' תוקף בנט את יריביו הפוליטיים: "אני מרגיש כאילו ציירו לי מטרה על הגב. כבר כמה חודשים סער מפרסם נגדי מסרים בצורה אנונימית. נתניהו עושה את זה כבר שנים. סמוטריץ' התחיל קמפיין נגדי, גדעון ניהל נגדנו קמפיין אנונימי ולא חוקי במשך תקופה. רק כשנתפס על חם הוא הודה בזה, ואז נזכר לקרוא להפסקת אש. גם עכשיו חברי המפלגה שלו ממשיכים בהתקפות נגדנו".

לסער, הוא ממשיך: "אני לא נותן ציונים. גדעון סער הוא פוליטיקאי מיומן, ולא אדם פסול. הדבר העיקרי שצריך היום הוא יזמות, אנרגיה, ניהול של משבר לאומי גדול. בזמן שאני הסתובבתי ברחבי הארץ, הקמתי מלוניות בתפקיד שר הביטחון ודאגנו להציל חיים, אני לא יודע מה הוא עשה. מנהיגים צריך לבחון ברגעי משבר".

בראיון הוא מתייחס גם לחברו לסיעה לשעבר, בצלאל סמוטריץ'. "זה לא שהלכנו לשתות בירה ביחד בערב. באים לעבוד", הוא אומר, ומבהיר: "אני מעריך את בצלאל. הופתעתי מהמהלך שלו להקמת מפלגה והכל, אבל אין לי ספק שביום שאחרי הבחירות נוכל לעבוד ביחד. מתחילת הקמפיין, סמוטריץ' אומר שאין לנו ערכים יותר. שנלך עם ערבים ושמאלנים ואוהבי היטלר. אני חושב שזה לא רציני. מאכזב לראות קמפיין שכולו מבוסס על לתקוף אותנו".

יו"ר ימינה לא נשאר אדיש גם לשותף של סמוטריץ', יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן־גביר: "תהום אידיאולוגית פעורה ביני לבינו, שעיקרה קבלת מדינת ישראל והממלכתיות. אבל כל עוד הוא בעד מדינה יהודית ודמוקרטית, הוא יכול להיות שותף".

אדם אחד שבנט כן מוכן לפסול, כבר כעת, הוא יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שבממשלתו אינו מוכן לכהן: "לפיד הוא שמאל. לא אהיה שותף להקמת ממשלה של השמאל. אני מסתכל לאורך השנים על המדיניות שלו, על המתקפה נגד המתיישבים בגירוש מגוש קטיף, על המאמר שלפיו הכסף 'קבור בין איתמר ליצהר'. ברגעי האמת, לפיד שם בשמאל. אני אקים את הממשלה. את נתניהו נחליף רק מימין, לא משמאל".

לגבי המפלגות החרדיות, הוא בוחר שוב את הטרמינולוגיה של לפיד וליברמן ומאמץ את תאוריית ההסתה ש"החרדים שולטים במדינה". לדבריו: "יכולים להיות שותפים בממשלה, אבל לא בעלי הבית. בעלי הבית של הממשלה הם הציבור כולו".

בנט מאמין ש: "אם אני מגיע ל־15 מנדטים, אני אהיה ראש ממשלה. תאמין לי, אני יודע לעשות את זה. אני אצליח, בזכות העובדה שאני לא חלק מכת מחרימי נתניהו ולא חלק מכת מעריצי נתניהו. יש תחושה בחלק מהציבור הלאומי שישראל לא תתקיים ביום שאחרי נתניהו. הוא הצליח להטמיע את זה, אבל זה לא נכון. מייד אחרי פסח נלחץ את היד של נתניהו, נגיד 'תודה רבה' – ונחליף אותו".

יו"ר ימינה מתעקש בראיון כי "רק אני אמנע בחירות חמישיות. לא אתן שזה יקרה. נבנה ממשלת שינוי לאומית, יכולות להיות בה מפלגות שהן לא מהימין, אין לי בעיה עם זה, כל עוד ראשות הממשלה שלי. כל מי שבעד מדינה יהודית ודמוקרטית, יכול להשתתף בממשלת שינוי לאומית שתזניק את ישראל קדימה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים