שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » הרב החרדי שהקים את המטע לזכר נספי הקורונה
בין השכונה לקיבוץ
מיזם השלום והסולידריות הגלובלי שהביא לשיתוף פעולה בין הרב החרדי לאיש קיבוץ 'גבעת השלושה' וזכה להצעות סיוע מקק"ל והסוכנות היהודית • מרתק
הרב שלמה רענן | צילום: פייסבוק

זוהי סיפורה של יזמות משותפת, פרי רעיונם של הרב שלמה רענן, יו"ר ארגון 'איילת השחר', העוסק ב'קירוב', ויואל מרשק, איש התנועה הקיבוצית, המתגורר בקיבוץ גבעת השלושה ומייצג לכאורה את הניגוד הגמור וההיפוך המוחלט למה שהרב רענן מבקש לרענן.

מדובר בפרויקט מקורי לנטיעת עצי זית לזכרם של קורבנות הקורונה שיהפוך בעצם ל'מטע קורונה' שיספר את סיפורם של הנספים.

המיזם ייצא אל הפועל ככל הנראה אי שם במרכז הארץ, כאשר כבר עכשיו יודע הרב רענן לגלות לאוזנינו על כ-4000 עצים שכבר 'נתפסו' על ידי משפחות מכל רחבי הארץ והעולם היהודי.

לאחר שדבר המיזם פשט לו כנפיים, ביקשו להצטרף למיזם גם הסוכנות היהודית והקרן הקיימת לישראל. בנוסף, אחד החקלאים הפרטיים הפתיע והחליט לתרום 200 עצי זית לכבוד המיזם.

בשיחה עם 'בחזית', מגלה רענן כי מדובר בעצם במרכז חינוכי ענק בנושא מגיפות שצפוי לקרום עור ולצאת אל הפועל בסיוע כלל הגורמים שמטים יחדיו שכם להצלחתו. "מדובר במפעל חינוכי ייחודי שנועד בין היתר לחזק את השייכות של יהודי העולם זה לזה ולארץ ישראל – אנחנו רוצים לנטוע עץ זית לזכר כל יהודי שנפטר מהקורונה, מאיראן ועד פרו".

"את העצים יטעו בני משפחות הנספים ותלמידי בתי ספר", אומר הרב רענן ל'בחזית'. "מדובר במשהו שאנו עדיין עמלים עליו בימים אלו כאשר הפרטים טרם נסגרו. תוך כדי שאני משוחח איתך, אני עושה את הדרך לצפון לפגישה עם קק"ל".

הרב רענן מוסיף ומציין, כי מדובר במיזם שנועד לגשר בין העולמות מחד ולבטא את השמירה כללי הבריאות מאידך. "כל אחד שיבקר במטע, גם אם נהג להקל ראש מפני הנחיות הבריאות, כשיסיים את הביקור, הוא ללא ספק ישנה את החשיבה שלו בנושא", הוא מסכם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים